پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جنگ نرم

حوزه / همایش فرهنگی « نقش و جایگاه حوزه و حوزیان در جبهه جنگ نرم فرهنگی » با حضور بیش از 300 طلاب از سراسر کشور در قم برگزار می شود.

حجت الاسلام کریم زائری، در گفتگو با  خبرگزاری «حوزه» با اعلام این مطلب در خصوص اهمیت فرهنگ و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اظهارداشت: فرهنگ از جمله موارد مهم در هر جامعه بوده و در کشور ما نیز این مهم از جمله دغدغه های علماء ، بزرگان و به خصوص رهبر معظم انقلاب می باشد.

مدیر گروه برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ، افزود:  اهمیت فرهنگ به حدی است که رهبر انقلاب از سالها پیش در مناسبت های مختلف به این امر تاکید کرده اند  به طوری که در  شهریورماه سال 86 در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت می فرمایند: « از بخش فرهنگ، رفع مظلومیت کنید، بخش فرهنگ انصافاً بخش مظلومی است، واقعاً مسئله فرهنگ را دست کم نگیرید.»

وی با بیان این که  معمار کبیر انقلاب هم در سخنانی «فرهنگ را مبداء  همه خوشبختی های ملت  دانسته اند»، تاکید کرد: با توجه به مطالب ذکر شده در اهمیت فرهنگ و  از طرفی نامگذاری سال جاری به نام « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» ، اهمیت فرهنگ در جامعه اسلامی به خوبی روشن شده و در این بین حوزویان رسالت ویژه ای در نهادینه کردن آن برعهده دارند.

حجت الاسلام زائری ادامه داد: در همین راستا دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ، با هدف رفع دغدغه های مقام معظم رهبری برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته است که برگزاری دوره فشرده فرهنگی با عنوان « نقش و جایگاه حوزه و حوزیان در جبهه جنگ نرم فرهنگی» در همین راستا می باشد.

وی تصریح کرد: در این دوره که به مدت 5 روز از 28 آذرماه سال جاری در اردوگاه فرهنگی تربیتی ولایت قم آغاز خواهد شد، بیش از 300 نفر از طلاب و فضلای فرهیخته فرهنگی از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام زائری خاطرنشان کرد : در این دوره که با حضور اساتید و شخصیت های مطرح کشوری و حوزوی برگزار می شود، تلاش می گردد تا طلاب منتخب با مبانی فرهنگی و چالش های پیش رو و روشهای مقابله با جنگ نرم فرهنگی آشنا شده و با افزایش اطلاعات خود پاسخگوی سوالات و شبهات فرهنگی در جامعه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha