پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ال البیت

حوزه/ دومین جشن فارغ التحصیلی بیش از134 نفر از طلاب غیرایرانی جامعه آل البیت العالمیه با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و جمعی از اساتید حوزه در سالن همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم مدیر جامعه آل البیت در سخنانی ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول و هفته وحدت اظهارداشت: این مرکز آموزشی برای دومین مرحله موفق به برگزاری جشن فارغ التحصیلی شده است بطوریکه در سال 91 بیش از 250 نفر و امسال 134 نفر از این مرکز فارغ التحصیل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ غازی عبدالحسن افزود: این مرکز در حال حاضر 345 طلبه از 45 کشور جهان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند.

وی ، با بیان اینکه کلیه اساتید و طلاب این مجموعه علمی عرب زبان هستند، گفت: این مرکز علمی، آموزشی و پژوهشی تنهای مجموعه آموزشی عرب زبان کشور است که طی سالها فعالیت توانسته نقش بسزایی در تربیت طلاب علوم و معارف اسلامی به زبان عربی ایفا کند.

این دانش آموخته جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: در این مرکز رشته های متعدد علوم و معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، کلام اسلامی، فقه و معارف اسلامی، تفسیر و علوم قرآنی در مقاطع مختلف و برخی رشته مانند فقه و معارف اسلامی در گرایش های مختلف تدریس می شوند.

لازم به ذکر است، در ادامه این آیین فارغ التحصیلی گروهی از طلاب جامعه آل البیت (ع) مراسم هم خوانی و شاعری از سرزمین حجاز شعری در مدح حضرت رسول(ع) قرائت کردند.

همچنین، در پایان مراسم از 27 نفر طلبه ممتاز فارغ التحصیل از کشورهای فرانسه، نیجریه، سنگال، پاکستان، عراق، عربستان، تانزانیا، غنا، کویت و.. با حضور آیت الله حسینی بوشهری تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha