پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گرجیان

حوزه/ مسئول بسیج اساتید استان قم تصریح کرد: بی شک حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم، بهترین ظرفیت را برای تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تلاش در مسیر تبیین و ترویج سبک زندگی دینی یکی از جدی ترین دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است که در این راستا حوزه های علمیه بهترین و بیشترین ظرفیت را دارند.

وی افزود: آنچه مهم است این که همه حوزویان باید بیش از پیش در این راستا گام های جدی و عملیاتی را بردارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین با تاکید بر این که توجه به مقوله سبک زندگی نباید در حد همایش ها و شعار باقی بماند، خاطرنشان کرد: در عرصه سبک زندگی در قرآن کریم نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت ابراهیم(ع) به عنوان الگو معرفی شده اند و ما باید در راستای معرفی این الگوها حرکت کنیم.

وی یادآور شد: البته باید توجه داشت که این مقوله چنان دارای گستردگی است که تنها منحصر به پوشش و خوراک و نوع محاورات و برخورد ها و ارتباطات نمی شود، بلکه همه عرصه های زندگی انسان را در برمی گیرد نیاز به واکاوی و تبیین دارد.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان بیان داشت: حوزه های علمیه و روحانیت با ظرفیت عظیمی که در این رابطه در اختیار دارند باید خوراک فکری و تبلیغی لازم را چه در عرصه تبلیغ سنتی و چه در عرصه رسانه ها فراهم کرده و به پشتیبانی نرم افزاری از این مساله بپردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha