یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرزانه مشهد

عضو شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان گفت: اهانت به پیامبر برای جلوگیری از نفوذ اسلام است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين فرزانه، در تجمع علما، فضلا و طلاب مشهد در اعتراض به اهانت نشريه فرانسوي به ساحت مقدس پيامبر رحمت، با اشاره به جنگ هاي صليبي كه بين اسلام و مسحيت روي داده است، ابراز داشت: غرب در پايان اين جنگ تجربه هايي را به دست آورد و آن را مبناي خود قرار داد كه اولين آن اين بود كه بايد جهان اسلام را دچار تفرقه كرد.

وي افزود: آنها به اين تجربه رسيدند كه بايد فهم قرآن را از مسلمانان گرفت تا اتحادشان از بين برود.

امام جمعه موقت مشهد دومين تجربه غربي ها را ترويج فرهنگ خود در جهان اسلام عنوان كرد و اظهار داشت: آنان به اين نتيجه رسيدند كه نمي توان جاذبه منطبق با فطرت انساني دين اسلام را كم كرد مگر اينكه آن را تحريف كنند.

وي اضافه كرد: دشمن براي اين كار از اسلام چهره اي زشت را به نمايش گذاشت تا جوانان غربي به اين دين گرايشي نداشته و جوانان مسلمان نيز قدرت دفاع از چنين چهره اي را نداشته باشند.

عضو شوراي برنامه ريزي حوزه علميه خراسان يكي ديگر از نقشه هاي دشمن را حاكم كردن مزدوراني در كشورهاي اسلامي دانست و با بيان اينكه امروز هم در برخي از كشورها اينگونه افراد وجود دارند تا مسلمانان به غرب وابسته شوند، گفت: رضا خان مي خواست براي از بين بردن دين، كشوري بدون چادر و روحاني ايجاد كند.

وي یادآور شد، پنجمين تجربه غرب دوري مسلمانان از علم و دانش بود تا نتوانند در دنيا به عنوان يك كشور مستقل و مسلمان، رشد يافته و بزرگ شوند.

امام جمعه موقت مشهد اذعان كرد: متاسفانه غربي ها در اين مراحل موفق شدند و چند قرن بر كشورهاي مسلمان حاكم شدند و با اين سياست جهان اسلام را غارت كردند.

وي با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته  غربي ها با انقلاب اسلامي و گسترش اسلام خواهي در جهان مواجه شدند و در برابر هر دو نیز شكست خوردند، گفت:  تلاش هايي مانند ايجاد تفرقه، ارائه فرهنگ غربي، ايجا گروه هاي معاند، راه اندازي جنك تحميلي و ... به منظور جلوگيري از انقلاب اسلامي بود.

حجت الاسلام و المسلمين فرزانه تحريم هاي اقتصادي عليه ايران را يكي ديگر از حربه هاي دشمن خواند و گفت: آنان با اين كار به فلج شدن ايران اسلامي اميد داشتند اما موفق نشدند و به هدفشان نرسيده اند.

وي در ادامه راه اندازي گروه هاي تكفيري مانند داعش را به منظور ايجاد جنگ داخلي در كشورهاي اسلامي دانست و ابراز داشت: هدف ديگر از اين كار، تشديد نشان دادن چهره زشتي از اسلام است كه آن را ترويج و حمايت مي كنند تا كسي تمايلي به اسلام نداشته باشد.

رئيس دانشگاه علوم اسلامي رضوي هدف ديگر دشمن را كنترل بيداري اسلامي برشمرد و با بيان اينكه غرب مي خواهد جهان اسلام را از مسئله فلسطين غافل كند، تصريح كرد: يكي ديگر از برنامه هاي استكبار، بازگشت به منطقه و از بين بردن نظام اسلامي ايران است.

وي در ادامه يادآورشد: علما، فضلا و طلاب حوزه هاي علميه در اين شرايط مي بايست چهار وظيفه اصلي خود را دنبال كنند كه نخستين آن، ولايت مداري و اطلاعت از رهبري است.

عضو شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان، اظهار نظر آگاهانه، دلسوزانه و به موقع را نقد درست ناميد و ابراز داشت: يكي ديگر از وظايف اين است كه در كنار حمايت از نظام اسلامي، نسبت به مسائلي كه پيش مي آيد نقد داشته باشند.

وي افزود: بطور مثال در مذاكرات هسته اي بايد به دنبال حقوق خود بود و از غرب نترسيد و اين كار جز با مقاومت و ايستادگي انجام نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمين فرزانه با بيان اين كه مقاومت و ايستادگي، قيمت دارد و بايد آن را پرداخت، خاطر نشان ساخت: ‌امام حسين(ع) قيمت ايستادن در برابر ظلم را در روز عاشورا را با دادن خون خود و سپس با اسارت خانواده اش، پرداخت كرد.

وي شناخت زندگي سياسي و فرهنگ درست اسلامي سياسي را مهم عنوان و خاطر نشان كرد: متاسفانه اين فرهنگ درست تبيين و ترويج نشده و مسير اين نوع زندگي در جامعه مشخص نگرديده است.

امام جمعه موقت مشهد چهارمين وظيفه حوزويان را توجه و شناخت فريب ها و مكرهاي دشمنان دانست و ابراز داشت: طلاب و روحانيون بايد در خط مقدم مبارزه باشند كه الحمدلله اينگونه است و در اين مسير در صف اول ايستاده و فعاليت مي كنند.

گفتني است؛‌اين مراسم با حضور انبوه روحانيون و طلاب در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامي رضوي برگزار شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha