دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
درایتی مشهد

حوزه/ بايد فنون قرآن در حوزه بيشتر مورد توجه باشد، به طور مثال با توجه به اين كه صوت زيبا، افراد را جذب قرآن مي‌كند، يك روحاني بايد قرآن را زيبا بخواند، چون تلاوت زيبا يكي از ساز و كارهاي جذب مخاطب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين درايتي، استاد حوزه و حافظ كل قرآن و نهج البلاغه، در دومين نشست تخصصي قرآن پژوهي ستاد تفسير حوزه علمیه خراسان، با بيان اينكه چند سالي است كه به بركت تأسيس ستاد تفسير، مسائل قرآني مورد توجه بيشتر قرار گرفته و اهتمام به قرآن جدي تر شده است، ابراز داشت: البته هنوز با نقطه مطلوب در زمينه تعامل شايسته با قرآن فاصله وجود دارد.

وي، آشنايي مبلغان ديني با متن قرآن را مهم دانست و افزود: بايد فنون قرآن در حوزه مورد توجه بيشتر باشد، به طور مثال با توجه به اين كه صوت زيبا، افراد را جذب قرآن مي‌كند، يك روحاني بايد قرآن را زيبا بخواند، زيرا تلاوت زيبا يكي از ساز و كارهاي جذب مخاطب است.

اين حافظ كل قرآن كريم با اشاره به اهميت ترویج فرهنگ قرآني و انس با اين كتاب الهي، ابراز داشت: زيباترين لحظات عمرم ايامي بود كه قرآن حفظ مي‌كردم و الآن هم هر وقت روحم خسته مي‌شود به قرآن پناه مي‌برم.

این استاد حوزه تاکید کرد: علم و تعليمي بالاتر از قرآن نيست و يكي آرزوهاي من اين است كه هر روز تفسير بگويم.

حجت الاسلام محمد الهي، عضو كارگروه برنامه ريزي ستاد تفسير حوزه علميه خراسان نيز در توجيه طرح جامع قرآني حوزه علميه و نحوة اجراي قرآن هاي 1 و 2 مطالبي را ايراد كرد.

حجت الاسلام عزيزي، دبير ستاد تفسير حوزه علميه خراسان هم در اين نشست پيرامون فعاليت هاي قرآني ستاد تفسير و اهداف برگزاري جلسات قرآن پژوهي توضيحاتي ارائه داد و گفت: ارتقاء سطح علمي اساتيد تفسير، بهره‌گيري از تجربيات اساتيد در زمينه تدريس قرآن در پايه هاي مختلف و تقويت و انسجام و يكسان سازي روشهاي تدريس اساتيد قرآني سه هدف مهم اين جلسات است.

گفتني است، اساتید حاضر در اين نشست، به بيان ديدگاه‌هاي خود در ترويج و ارائه مباحث قرآني در حوزه پرداختند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha