یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام خدری

حوزه/مدیر حوزه علمیه بوشهربا بیان این که جامعه هنوز به درک عمیقی از دین نرسیده است، گفت: در جامعه از قرآن و اسلام دم زده می شود، اما این مطالب سطحی است و باور عمیق دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در گردهمایی بزرگ طلاب استان بوشهر، با تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع)، گفت: عمل به دانش و فهم صحیح از دین وظیفه ای است که بر عهده ما طلاب و روحانیون است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: با بررسی اوضاع مشاهده می شود که متاسفانه در هر جامعه دینی ما ضعف هایی وجود دارد و این ضعف ها را هیچ کس جز حوزه و حوزویان نمی تواند برطرف کند.

وی اضافه کرد: با این که جامعه ما دینی و اسلامی است، اما متاسفانه آسیب هایی اعتقادی نیز وجود دارد که باید در رفع آن ها کوشید و این مسئله وظیفه طلاب و روحانیون را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان این که جامعه هنوز به درک عمیقی از دین نرسیده است، گفت: در جامعه از قرآن و اسلام دم زده می شود، اما این مطالب سطحی است و باور عمیق دیده نمی شود.

مدیر حوزه علمیه بوشهر تصریح کرد: اگر درک صحیح و عمیق از دین وجود می داشت، برنامه ریزی هایی که برای رفع آسیب های اخلاقی و اجتماعی انجام می گیرد، با شکست مواجه نمی گردید.

وی یادآور شد: متاسفانه باورها به خوبی در جامعه و در بین مردم نهادینه نشده و لازمه آن درک عمیق از دین است، چراکه اگر درک صحیح و عمیق از دین شکل بگیرد، بسیاری از مسائل حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خدری در پایان تصریح کرد: اگر شخص گناهکار بداند کاری که انجام می دهد تا چه اندازه به خود او و جامعه خسارت می زند، قطعا منصرف شده و به دنبال خطر نخواهد رفت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha