پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی وحید

حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان این که مبلغان روایات ائمه(ع) را که مشتمل بر فضائل اخلاقی است به مردم به ویژه جوانان منتقل کنند، گفتند: اگر مبلغی به این کارها اقدام کند، تمام ملائکه تا ماهیان دریا برای این معلم استغفار می کنند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید  امروز در آیین اختتامیه اولین دوره آموزش زبان ناشنوایان ویژه طلاب و مبلغین سطوح عالی که در دفترمعظم له  در قم برگزار شد، با بیان اینکه انسان باید شکرگزار هرنعمتی که به خداوند به انسانداده باشد گفتند: اگر خداوند نعمتی مانند؛ شنوایی را از انسان گرفته است، قطعا در قیامت این نعمت را با نعمت های برتر جبران خواهد کرد.

ایشان گفتند:اگر کسانی در این دنیا از همه نعمت ها برخوردار باشد معلوم نیست که آن نعمت ها را در آخرت نیز داشته باشند؛ این کرم خداست که خداوند نعمتی را به کسی نداده و به نص روایات اهل بیت(ع) این نعمت را با نعمت دیگر توام خواهد کرد.

معظم له افزودند: کسی که در دنیا مبتلا به بلایی شود و در برابر آن بلا صبر کند، خداوند اجر عظیمی به نص قرآن  به او خواهد داد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در توصیه به مبلغین و ناشنوایان گقتند: کسی که سه آیه سوره توحید را بخواند، خداوند اجر  تلاوت کل قرآن را در نامه عمل او ثبت می کند و اگر کسی یک آیه سوره توحید را بخواند اجر ثلث قرآن به او هدیه خواهد شد، بنابر این خوب است که انسان این سوره را بخواند و به امام زمان(عج) هدیه کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سعادت دنیا و آخرت در این گونه از اعمال می باشد گفتند: کسانی که به ناشنوایان درس دین و مذهب می دهند، اجر آنها این است که روز قیامت عده‌ای از قبرشان محشور می شوند و بر بال ملائکه مقرب بی حساب وارد بهشت می شوند و همه اهل محشر متحیر می شوند که اینها چه کسانی بوده اند که چنین مقامی را دارا هستند و منادی ندا می دهد که اینها کسانی هستند که در دنیا ایتام آل محمد(ص) را که قطعا شما نا شنوایان هم از آنها هستید  را  با مکتب و دین اسلام آشنا کرده اند.

ایشان در توصیه به مبلغین نیز اظهار داشتند: روایات ائمه(ع) را که مشتمل بر فضائل اخلاقی برای ناشنوایان است را

برای آنها بخوانید و تعلیم دهید و مسائل و فروعات دین را به این طبقه بیاموزید و به تثبیت و تقویت عقاید ناشنوایان اقدام کنید.

معظم له ادامه دادند: اگر مبلغی به این کارها اقدام کند، اجرش اجری است که حضرت عیسی (ع) فرموده است که کسی خیری را تعلیم کند، تمام ملائکه تا ماهیان دریا برای این معلم استغفار می کنند؛ این اجر کسانی است که برای تعلیم و تربیت ناشنوایان زحمت می کشند چون قدر یقین شما ناشنوایان از ایتام آل محمد هستید.

خاطرنشان می شود: سخنان حضرت آیت الله وحید خراسانی در این مراسم  برای ناشنوایان، توسط زبان اشاره به ناشنوایان منتقل می‌شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha