پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قران

طلاب حوزه علمیه استان کرمانشاه همزمان با ایام الله دهه فجر و در پاسخ به هتک حرمت پیامبر اکرم(ص)، اقدام به حفظ سوره محمد(ص) نمودند.

حجت الاسلام مهدی محمدی فرد، معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه،در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری حوزه با تبریک ایام الله دهه فجر  به تشریح اقدامات این دهه در حوزه علمیه استان کرمانشاه پرداخت و اظهارداشت: یکی از موضوعات مهمی که در این ایام قلب مسلمانان را جریحه دار کرد، اهانت به پیامبر اکرم(ص) بود که در همین راستا شاهد اقدامات بسیاری در سطح جهان بودیم ، طلاب و حوزه کرمانشاه نیز در همان روزهای اولیه این اقدامات غیراخلاقی با برگزاری مراسم و تجمعاتی این حرکت را محکوم کردند.

وی افزود: اقدام دیگری که طلاب حوزه کرمانشاه در همین راستا انجام دادند، حفظ سوره محمد(ص) بود.

حجت الاسلام محمدی فرد، ادامه داد: در همین راستا مقرر شد تا در این زمینه مسابقه ای بین طلاب و همزمان با ایام الله دهه فجر صورت بگیرد.

به گفته وی ، هم اکنون بسیاری از طلاب شرکت کننده در این مسابقه ، این سوره قرآن کریم را حفظ نموده اند.

معاون تهذیب حوزه کرمانشاه، ادامه داد: هم چنین  در همین راستا، مسابقه مقاله نویسی با موضوع سیره نبوی هم در حوزه استان در حال برگزاری است.

وی یادآورشد: در راستای تبیین ابعاد انقلاب اسلامی ایران هم تلاش شده در همه مدارس علمیه ضمن برگزاری مراسم هایی،به این مهم پرداخته شود.

وی گفت: در 4 مدرسه علمیه از حوزه استان هم نمایشگاه کتاب  با موضوع انقلاب اسلامی برپاشده است .

این مقام مسئول، تصریح کرد: برای  اینکه بتوانیم  بخوبی توصیه های بزرگان دینی را راستای  تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را در سراسر استان ، اجرایی کنیم، از  ظرفیت طلاب طرح هجرت استان که بالغ بر 30نفر هستند هم استفاده شده  است.

وی خاطرنشان ساخت: هم چنین در طرح تبلیغ شب های جمعه که در روستای های بدون مبلغ انجام می شود، روحانیون و مبلغان به تبیین ابعاد انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

انتهای پیام313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha