جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد فرخ فال

حوزه/ مجمع عمومی جامعه مدرسین با حضور 400نفر از اساتید سطوح عالی می تواند بازوی قوی برای ارکان حوزه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه کمیته‌های مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) گفت: از اعضای هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با تلاش  وافر بیش از 50 جلسه به منظور برنامه‌ریزی برای تعیین مسیر صحیح مجمع تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ مجمع عمومی با مراجع عظام تقلید اولویت ما است گفت: این ارتباط مورد تاکید دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جامعه مدرسین و همه بزرگان و ارکان حوزه است و مجمع عمومی نیز بر آن تاکید دارد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به دیدارهای  اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با آیات عظام سیستانی، حکیم و فیاض در عراق بیان کرد: حضرت آیت‌الله سیستانی در این دیدار گفتند؛ دستم از حوزه علمیه قم دور است و شما ارتباط خود را با مراجعی که از نزدیک در امر حوزه آگاهی کامل دارند قطع نکنید.

وی با بیان این که مجمع عمومی جامعه مدرسین با حضور حدود 400 نفر از اساتید سطوح عالی حوزه، بدنه عظیمی را تشکیل داده ابراز داشت: قدم بعدی  این مجمع، کمک به مدیریت و شورای عالی حوزه‌ است تا بتواند بازوی خوبی برای ارکان حوزه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان این اعضای مجمع عمومی، در ابعاد مختلف می‌توانند بازوی قوی برای مدیریت حوزه باشند خاطرنشان کرد: در جلسات متعدد هیئت‌رئیسه، یازده موضوع که دغدغه مراجع، اساتید و فضلا بود، مشخص شد  بر محور آن‌، یازده کمیته نیز تشکیل شد.

*کمیته بررسی مطالبات رهبری و مراجع

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که در صدر این کمیته‌ها، کمیته بررسی مطالبات مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری قرار دارد گفت: در دیدار با مراجع عظام، دغدغه‌های بسیاری مطرح ‌شد و باید از مدیر حوزه‌های علمیه بابت استقبال از پیگیری مطالبات رهبری و مراجع تقدیر کرد.

**رصد پاسخ‌گویی به شبهات

وی با اشاره به کمیته رصد و پاسخگویی به شبهات بیان داشت: آیت الله العظمی سبحانی بر این موضوع تاکید بسیاری داشتند و گفتند؛ حوزه‌های علمیه  در موضوعاتی مانند سلفی‌ها و تکفیری‌ها باید قدم‌های جدی تری بردارد.

*چهار کمیته آموزش، پژوهش، تبلیغ و تهذیب

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با اشاره به تشکیل کمیته پژوهش، آموزش، تبلیغ و تهذیب گفت: این چهار کمیته، به عنوان کمیته‌های کاربردی و تخصصی در اساس‌نامه مجمع عمومی آمده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: البته مشابه این کمیته‌ها و کارگروه ‌های در مجمع نمایندگان طلاب، معاونت آموزش و ستاد مرکزی حوزه‌های علمیه فعالیت هایی داشته اند و در جامعه مدرسین نیز معاونت‌های مختلف، بخشی از این دغدغه‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی افزود: کمیته‌های مجمع عمومی فعالیت خود را با حضور اساتید و بزرگانی که در کمیته های  مجمع نمایندگان و کارگروه‌های مدیریت حوزه بوده‌اند؛ شروع می کنند و این حلقه ارتباط بین کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی ایجاد خواهد شد و کار تکراری نخواهیم کرد؛ بلکه کمیته‌ها از تجارب دیگران استفاده خواهند کرد.

*کمیته تکریم از اساتید و نخبگان

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کمیته تکریم اساتید و نخبگان یکی دیگر از کمیته‌ها است گفت: گروه‌های مختلفی برای تکریم اساتید فعالیت‌های خوبی داشته اند؛ ولی معتقدیم مجمع عمومی باید تلاش کند از تجارب  اساتید سطوح عالی، سطح یک و مؤسسات آموزش عالی حوزه استفاده شود.

*کمیته گسترش فرهنگ معارف قرآن و عترت

وی کمیته گسترش فرهنگ معارف قرآن و عترت،  را  از دیگر کمیته‌ها ی مجمع عمومی برشمرد  و به تشکیل کمیته بحران اشاره کرد و بیان داشت: داعش، تکفیری‌ها، شیطان‌پرست‌ها و ... از بحران‌های فکری و عقیدتی و فرهنگی هستند و در مجمع عمومی باید ظرفیتی فراهم شود تا عوامل پیدایش این بحران‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

*کمیته کلام

وی با اشاره به تشکیل کمیته کلام تصریح کرد: در دیدار آیت الله العظمی  صافی این دغدغه به صورت جدی مطرح شد و تاکید کردند؛ توان پاسخگویی به شبهاتی در طلاب به وجود آید و حوزه باید در این زمینه  غنی شود.

*کمیته ارتباطات

مدیر حوزه‌ علمیه استان قم کمیته ارتباطات را یکی دیگر از کمیته‌ها بیان کرد و گفت: کمیته ارتباطات باید سیاستگزاری و برنامه ریزی‌های کلان در خصوص ارتباط ابعاد مختلف حوزه با مراکز مشابه خود را بررسی کند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha