جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله صافی

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی گفتند: وظیفه داریم معارف نورانی و نجات بخش اسلام را به تمام دنیا برسانیم تا آنها با واقعیت اسلام آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار امامان جماعت مرکز اسلامی هامبورگ و مرکز اسلامی دانمارک که در بیت معظم له برگزارشد، با تشکر از خدمات و زحمات حجج اسلام  والمسلمین رمضانی و خادمی اظهارداشتند: با توجه به شرایط حساسی که امروز در دنیا بخصوص جهان اسلام وجود دارد، لازم است مبلغین احساس وظیفه بیشتری نمایند و پیام قرآن و اسلام را به دنیا برسانند.

ایشان افزودند: پیام قرآن، پیام صلح و دوستی و رحمت می باشد. مردم دنیا باید بدانند اسلام واقعی که عاری از خشونت و ظلم و بیدادگری است، همان اسلام ناب و اسلام اهل بیت علیهم السلام و اسلام تشیع است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشتند: اگر امروز دشمنان با اسلام دشمنی می کنند، به خاطر این است که دین مقدّس اسلام با افکار و رفتار ضد انسانی و استعماری آنها مخالف است و می خواهد مسلمانان، آزاد و مستقل باشند.

ایشان در بخش  دیگری از  سخنان خود با اشاره به تأسیس مرکز اسلامی هامبورگ به امر آیت الله العظمی بروجردی رضوان الله تعالی علیه افزودند: استاد بزرگ ما می فرمود، ما وظیفه داریم معارف نورانی و نجات بخش اسلام را به تمام دنیا برسانیم تا آنها با واقعیت اسلام آشنا شوند.

این مرجع تقلید گفتند: خوشبختانه امروز این مرکز و سایر مراکز مذهبی در اروپا موجب شده است که مردم به آنها اقبال داشته و با این مراکز همکاری نمایند.

اختلاف سبب تضعیف مسلمانان می شود

معظم له در بخشی از سخنان خود بیان داشتند: اتحاد بین صفوف مسلمین، راه را برای اجرای نقشه های عوامل بیگانه می بندد و خصوصاً نباید بین خود شیعیان اختلافی وجود داشته باشد که اختلاف، سبب تضعیف روحیه مردم با ایمان می گردد.

ایشان با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم می تواند مبلغین آگاه و عالم را برای نشر معارف اسلام به دنیا اعزام نماید، اظهارداشتند: در این راستا، وظیفه حوزه بسیار سنگین است و همه باید نسبت به تبلیغ دین مبین اسلام به هر وسیله ای که می توانند اقدام نماید.

در پایان، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن درخواست توفیقات بیشتر مبلغین و عزیزانی که در مراکز فرهنگی انجام وظیفه می نمایند توصیه کردند: همیشه در نظر داشته باشید که سرباز اسلام و سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستید و انشاء الله توجهات آن وجود مبارک شامل حال همه باشد.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، حجج اسلام  والمسلمین رمضانی و خادمی امامان جماعت مرکز اسلامی هامبورگ و مرکز اسلامی دانمارک گزارشی از وضعیت مسلمانان  و فعالیت های مراکز اسلامی ارائه شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha