جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 347560
۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
مرکز تحقیقات زنان

حوزه/ نشست فصلانه مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی و اعضای هیات علمی این مرکز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سیدمحمد رحیمیان مدیر اداره برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز تحقیقات زن و خانواده  در این نشست با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این مرکز گفت: آموزش‌های مرکز تحقیقات زن و خانواده در قالب آموزش‌های ترویجی، تخصصی و رسمی اجرا شده که در زمینه آموزش‌های ترویجی شاهد آماده‌سازی بسته آموزشی درس‌گفتار مطالعات زنان در قالب 100 جلسه آموزش غیرحضوری و بسترسازی به منظور ارائه آموزش‌های مجازی، تدوین سیرهای مطالعاتی مباحث زن و خانواده و ارائه به گروه‌های مطالعاتی و برگزاری طرح مدرس به منظور ارائه مساله‌محور آموزش‌ها بوده‌ایم.

وی مخاطبان دوره‌های آموزشی این مرکز را طلاب و دانشجویان با مدرک حداقل سطح دو حوزه و لیسانس دانشگاه، پژوهشگران، اساتید مراکز علمی حوزه و دانشگاه، فضلای حوزه‌های علمیه و مدیران، مسئولان و تشکل‌های تاثیرگذار کشور در سطوح مختلف ذکر کرد.

مدیر اداره برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز تحقیقات زن و خانواده اهداف سازمانی تاسیس واحد آموزش در این مرکز را ارائه به‌روز یافته‌ها و محصولات پژوهشی مرکز تحقیقات زن و خانواده در قالب آموزش‌پژوهان، شناسایی و پرورش نیروهای کارآمد مورد نیاز این مرکز در امر پژوهش‌های بنیادین و کاربردی، پرورش خواهران و برادران تحصیل‌کرده حوزه و دانشگاه در امور جانبی پژوهشی بنیادین مانند گردآوری مطالب، مستندسازی و تنظیم و تدوین مقالات، پاسخگویی به نیاز و تقاضای علاقه‌مندان به مباحث زنان و خانواده در حوزه دین با ارائه مشاوره‌های آموزشی، بالا بردن سطح فکری بانوان تحصیل‌کرده و ارتقا بخشیدن توان تبلیغی مبلغ نسبت به نگرش دین در حوزه زنان، شناسایی و پرورش نیروهای کارآمد خواهر و برادر به منظور تکمیل کادر علمی و پژوهشی مرکز و زمینه‌سازی و طراحی و پیگیری تاسیس رشته مطالعات اسلامی زنان در حوزه ذکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری 9 دوره کارورزی به منظور تکمیل کادر هیات علمی از میان طلاب سطح سه و چهار و 25 دوره آموزشی ترویجی افزود: سرفصل‌های رشته مطالعات اسلامی زنان از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده تنظیم شده و این رشته با همکاری مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س) در حال اجرا است. در حال حاضر نیز تدوین گرایشات و طراحی مقطع سطح چهار مطالعات اسلامی زنان در حال انجام است.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در 9 دوره کارورزی این مرکز را 134 نفر ذکر کرد و ادامه داد: هزار و 158 ساعت آموزشی در قالب این دوره‌ها اجرا شد. در دوره‌های ترویجی نیز هزار و 191 نفر در هزار و 405 نفر شرکت کردند.

رحیمیان یادآور شد: از سال 82، 15 نفر عضو هیات علمی در این مرکز جذب شده‌اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha