سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مرکز تحقیقات زنان

حوزه/ در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی وهمزمان با ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع)، دفتر نمایندگی مرکز تحقیقات زن و خانواده، در تهران افتتاح شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی وهمزمان با ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع)،  دفتر نمایندگی مرکز تحقیقات زن و خانواده، وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با حضور سرکار خانم شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر حدادعادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده، در تهران افتتاح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد در این مراسم با بیان این‌که مدیریت نهادهای علمی در دست فرهیختگان پژوهشی نیست و در دست مدیران حرفه‌ای است، اظهار داشت: این مدیران جریان علم را نمی‌شناسند، در حالی که نهادهای پژوهشی باید در اختیار پژوهشگران باشند و در جریان علمی پرورش یافته باشند.

  وی، نهادهای علمی امروزی را میدان‌گریز توصیف کرد و گفت: نهاد علم باید درگیر میدان باشد و اگر درگیر مسائل روز و موضوعات عینی نباشد، به صورت خاص از مشکلات عینی زنان در جامعه عقب می‌مانیم.

دکتر محمدتقی کرمی، مدیر دفتر تهران مرکز تحقیقات زن و خانواده نیز در این مراسم با اشاره به این‌که تهران محل تجمع اقتصاد، سیاست، اهل فرهنگ و هنر است، گفت: هدف اصلی از تأسیس این دفتر تسهیل ارتباط حوزه‌های علمیه قم و مراکز علمی تهران است

وی، همچنین توسعه گفتمان دینی از قم به تهران و شنیده شدن سخن حوزه‌های علمیه توسط اهالی پایتخت و فراهم کردن زمینه درک بهتر فضای پایتخت از سوی حوزه‌های علمیه قم را به عنوان رویکرد آینده این دفتر ذکر کرد.

گفتنی است، دفتر تهران مرکز تحقیقات زن و خانواده، در بلوار کشاورز، خیابان نادری، کوچه حجت‌دوست، پلاک ۵۶، واقع شده است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha