شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبر گزاری حوزه

مسئول خدمات پژوهشی مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از ارائه 14هزار کتاب تخصصی در دو کتابخانه این مرکز خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، هادی آرمان‌کریمی با اعلام این خبر گفت: دو کتابخانه تخصصی مرکز تحقیقات زن و خانواده در قم و تهران به ترتیب با بیش از 8هزار و 6هزار جلد کتاب تخصصی در حوزه زن و خانواده به زبان‌هاي فارسي، عربي و انگليسي از جامع‌ترین منابع علمی مربوط به مسائل زنان در کشور است.

 وی با بیان این که امکان جستجو در میان کتب بر اساس مولفه‌های مختلف در پایگاه اینترنتی مرکز تحقیقات زن و خانواده به نشانی wrc.ir  وجود دارد، افزود: دانشجویان و محققان علاقه‌مند به تحقیق در حوزه زن و خانواده با ارائه معرفی‌نامه می‌توانند از کتب این کتابخانه‌ها در قم و تهران استفاده کنند.

 مسئول خدمات پژوهشی مرکز تحقیقات زن و خانواده با اشاره به گردآوری بانک اطلاعات علمی در این مرکز، ادامه داد: مرکز تحقیقات زن و خانواده به منظور دسترسی سریع و آسان محققان به منابع پژوهشی و با هدف ایجاد مرجعی کامل از منابع اطلاعاتی حوزه زنان و خانواده در فضای وب، ایجاد بانک محتوای علمی در حوزه مطالعات زن و خانواده را از سال 1389 در دستور کار قرار داد و این بانک را در سال 1391 بصورت آزمایشی راه‌اندازی کرد.

 آرمان‌کریمی اضافه کرد: در اين بانک مهم‌ترين و ارزشمند‌ترين اطلاعات و مدارک علمي مورد نياز به منظور اجرای پژوهش در حوزه زنان و خانواده، شامل متن حدود 9هزار مقاله، 316 پايان‌نامه (حوزوي و دانشگاهي)، حدود 200 گفتگو و مصاحبه علمي و اطلاعات مربوط به بیش از 2هزار و 100 کتاب تخصصي، ارائه شده است.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، وی با بیان این که محتوای بانک اطلاعات علمی به صورت مستمر روزآمد و اطلاعات علمی جدید به آن اضافه می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به استفاده از محتوای ارائه‌شده در این بانک اطلاعاتی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات زن و خانواده، فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند تا نام کاربری و رمز عبور به آنها اختصاص یابد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha