شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت زینب

حوزه/ بانوانی که می خواهند حضرت زینب(س) را الگوی خویش قرار دهند، باید ابتدا آن حضرت را بشناسند و سپس با شناخت کامل، آسیره ایشان را سر لوحه زندگی خویش قرار دهند تا زندگی سالم و با سعادتی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدعلی مطلبی فشارکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س)، گفت: این بانویِ با عظمت، افزون بر ویژگی هایی مانند عفت، عقیله بنی هاشم بودن، صبر و... نقش سرنوشت سازی در نهضت کربلا و حفظ این قیام عظیم بر عهده داشت.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در دوران عمر با برکت ‏خویش، مشکلات و رنج‏های زیادی را متحمل شد، از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان، و حوادث تلخی چون اسارت و... را تحمل کرد و این سختی‏ها از او فردی صبور و بردبار ساخته بود.

استاد حوزه علمیه تهران با تأکید بر نقش بی بدیل حضرت زینب(س) در حفظ و نشر واقعه عظیم عاشورا، افزود: آن حضرت از عصر عاشورا به بعد، رسالت پیام رسانی خون شهیدان کربلا و سرپرستی و رهبری اسیران نهضت عاشورا را برعهده گرفت و لحظه ای از حمایت امام زین العابدین(ع) غافل نگشت و بارها جان آن حضرت را از خطراتی که ایشان را تهدید می کرد، نجات داد.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) با ایراد خطبه های آتشین، پایه های حکومت بنی امیه را به لرزه درآورد و در یک کلام، با این کارشان که تبیین حادثه عاشورا بود، همه تبلیغات و نقشه های دشمنان را خنثی، نفاق منافقان را رسوا و غفلت غافلان را برطرف ساخت.

حجت الاسلام مطلبی فشارکی تاکید کرد: اگر تلاش بی نظیر و فداکاری کامل زینب(س) نبود، به یقین بنی امیه، جریان کربلا را دستخوش انحرافات می کرد تا این واقعه عظیم را در اذهان مردم جهان به فراموشی بسپارند.

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران در پایان خاطرنشان کرد: دختران و بانوانی که می خواهند حضرت زینب(س) را الگوی خویش قرار دهند، باید ابتدا آن حضرت را بشناسند و سپس با شناخت کامل، آسیره ایشان را سر لوحه زندگی خویش قرار دهند تا زندگی سالم و با سعادتی داشته باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha