شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صالحی - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: نمایشگاه کتاب تهران به پشتوانه فرهنگی ایرانی و اسلامی متکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد سالامی، امروز در نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه کتاب امسال از  جهات مختلف فرصت هایی برای حوزه فرهنگ و نشر هم به لحاظ اقتصاد و هم برای گسترش ارتباطات اهالی هنر فراهم آورده است.

وی  با بیان اینکه، در نمایشگاه  امسال، 2هزار و چهارصد و پنجاه ناشر داخلی در 2160غرفه نمایشگاه حضور دارند، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای حضور کتابخانه ای بزرگ در گردش با 300 هزار عنوان کتاب داخلی و 165هزار عنوان کتاب خارجی که مجموعهاً حدود نیم میلیون عنوان در معرض جویندگان علم و دانش قرار داده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد ، با بیان اینکه شعار امسال نمایشگاه کتاب "خواندن و گفت و گو با جهان"، است تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر و همه ایرانی های فرهنگ دوست قدر نمایشگاه کتاب را به خوبی می دانند و در این فرصت 11روزه دید و بازدید ها برای اهالی فرهنگ و قلم پررونق خواهد بود.

وی یاد آور شد: امسال  کشور عمان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب  بوده  و امیدواریم خط ارتباطی فرهنگی با این کشور در همه حوزه ها ارتقا یابد.

دکتر صالحی گفت: در حوزه ناشران خارجی با افزایش قابل توجهی مواجه هستیم و  100 هزار کتاب غیر تکراری لاتین با چاپ جدید ارائه شده است، همچنین برای تبادل علم بین ایران و عمان و جهت تکمیل دانشگاه ها به منابع علمی روز امکان ترویج و عقد قرارداد برای مراکز دانشگاهی فراهم شده تا دسترسی به کتاب های جدید در حوزه های علمی فراهم گردد.

وی، در پایان با اشاره به ضرورت حفظ هویت اسلامی و شعائر دینی در نمایشگاه گفت: اهتمام به هویت اسلامی ایرانی در نمایشگاه ، ارائه نمایشی از صیانت عمیق و ارزش های اسلامی و توجه به شعائر ارزشی  از مواردی است در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد، خاطرنشان ساخت : بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح شده و بازدید از آن از ساعت 10صبح برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha