شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شاه جعفری

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، مسئولیت روحانیت را در پاسخ به شبهات فکری و عقیدتی سنگین‌تر از گذشته دانسته و گفت: امروز جامعه به هزاران مطهری نیاز دارد و این مهم جز با تلاش طلاب محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شاه جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به نیاز جامعه به طلاب توانمند علمی اخلاقی،  اظهار داشت: عالم به زمان بودن یکی از خصوصیات بارز شهید مطهری بود. یعنی با شناخت مقتضیات زمان، شبهات را شناسایی کرده و همواره بهترین پاسخ را ارائه می دادند.

وی با اشاره به این که طلاب باید با جدیت در تحصیل و تهذیب نفس، همانند شهید مطهری، عالم و آگاه به مسائل روز باشند تا همزمان با تغییرات سریع جهانی بتوانند پاسخگویی شبهات و نیازهای جامعه باشند، افزود: یکی از وظایف مهم روحانیت پاسخگویی به شبهات است که نیازمند مطالعه، تحقیق و داشتن اطلاعات درست است.

*مسئولیت سنگین روحانیت

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران تصریح کرد: در شرایط تهاجم فرهنگی که دشمن از تمام امکانات علیه نظام اسلامی استفاده می‌کند، مسئولیت طلاب و روحانیون در پاسخ به شبهات فکری و عقیدتی سنگین‌تر از گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری ادامه داد: در روزگاری كه سیاهی و جهل، سایه خود را بر جوامع بشری گسترانده، دانشمندان و علمای دینی با انجام مسئولیت الهیِ خود، اندیشه‌های انحرافی را از جامعه می زدایند.

*نقش علما در حفظ دیانت مردم

وی با بیان روایتی از امام هادی(ع) گفت: حضرت در روایتی به نقش مهم دانشمندان و علما در زمان غیبت قائم آل محمد(عج) اشاره کرده و فرمودند «اگر بعد از غيبت قائم آل محمد(ع)، نبود وجود علمايى كه به سوى او مى‏‌خوانند و به وجود او رهنمون مى‏‌شوند و با حجت‌هاى الهى از دين او دفاع مى‏‌كنند و بندگان ناتوان خدا را از دام‌هاى ابليس و پيروان او مى‏‌رهانند و از دام هاي ناصبي‌ها نجات بخشند کسي در دين خدا پا برجا نمي ماند و همه مرتد مي‌شدند، ولي آنان رهبري دل‌هاي شيعيان ضعيف را با قدرت در دست مي‌گيرند و حفظ مي‌کنند، چنان که ناخداي کشتي، سکان و فرمان کشتي را نگاه مي‌دارد؛ آنان نزد خدا والاترين انسان ها هستند».

*شهید مطهری تا آخرین قطره خون از اسلام دفاع کرد

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران خاطر نشان کرد: تمام خصوصیاتی که امام هادی(ع) درباره علمای شیعه فرموده اند در وجود استاد مطهری متبلور و عشق آن شهید بزرگوار به اهل بیت(علیهم السلام) فوق العاده بود و تا آخرین قطره خون از دین اسلام دفاع کرد.

*نیاز جامعه امروز به هزاران مطهری

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری تصریح کرد: شخصیت ممتاز استاد مطهری باید برای همه طلاب الگو باشد. چرا که جامعه امروز ما به هزاران مطهری نیاز دارد و این مهم جز با تلاش طلاب محقق نخواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha