شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاب

حوزه/ اساتید روحیه پرسشگری را در طلاب ایجاد و تقویت کنند و فرصت کافی برای پرسش و پاسخ در کلاس را به آنان اختصاص دهند، چرا که اساتید مسئولیت سنگینی در رشد علمی و اخلاقی طلاب بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به جایگاه اساتید و رابطه استاد و شاگردی در حوزه، گفت: استاد دلسوز، بهترین اسوه برای شاگردان است و اگر طلاب را همچون فرزندان خود بداند، قطعاً در تربیت آنان موفق خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(ع) تهران افزود: اگر اساتید نسبت به شاگرد دلسوز باشند، دلسوزی آنان باعث می شود تا طلاب، هم از جهت علمی و هم به لحاظ تقوا و تهذیب تربیت شوند.

وی تصریح کرد: اساتید باید روحیه پرسشگری را در طلاب ایجاد و تقویت کنند و فرصت کافی برای پرسش و پاسخ در کلاس را به آنان اختصاص دهند. چرا که اساتید مسئولیت سنگینی در رشد علمی و اخلاقی طلاب بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه تهران با تاکید بر این که امروز طلاب باید تلاش کنند تا شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به خوبی انجام دهند، تصریح کرد: ارتقای سطح علمی و اخلاقی از مهم ترین راه‌های شاگردی آن حضرت است.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی فشارکی با بیان این که علما و بزرگان همواره بر توجه به مباحث اخلاقی طلاب تأکید داشته و دارند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و اخلاقی استاد شهید مطهری می تواند بهترین الگوی طلاب جوان باشد، چرا که امروز جامعه نیازمند طلابی مهذب و مستعد است تا بتوانند معارف دینی را به خوبی نشر داده و به شبهات دینی پاسخ دهند.

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(ع) تهران یادآور شد: توجه دادن طلاب به آرا و اندیشه های شهید مطهری که قویّاً مورد تأیید امام خمینی(ره) می باشد، می تواند آن ها را در مسیر فکری این شهید بزرگوار قرار دهد.

وی با تاکید بر این که ترویج افکار شهید مطهری در حوزه تنها با اجرای طرح مطالعاتی محقق نمی شود، گفت: زمانی سخن و نکته ی اخلاقی یا علمی افراد می تواند در انسان تأثیر بگذارد که خود شخص به این مباحث اهتمام داشته و آن را انجام دهد. شهید مطهری کسی بود که اصول اخلاقی و تربیتی را در زندگی خود جاری ساخته بود، از این رو مطالبی که در سخنان و آثار ایشان مطرح می گردید، از سوی افراد به آسانی پذیرفته می شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha