چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت‌الاسلام بدری تهران

حوزه/ اقتصاد مقاومتی نسخه مقابله با تحریم های موجود و فائق آمدن بر مشکلات کنونی در حوزه اقتصادی است و چیزی جز عمل به دستورات دینی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی بهترین شیوه در برابر توطئه های اقتصادی دشمنان است، اظهار داشت: اساساً اقتصاد مقاومتی چیزی جز عمل به دستورات دینی نیست و رمز توفیق در این عرصه نیز توجه به آموزه های دینی و تلاش به منظور عملیاتی سازی آن ها در اجزا و ابعاد مختلف اقتصاد کشور است.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران تاکید کرد: حوزویان در تبیین اقتصاد اسلامی و تحکیم جایگاه اقتصاد مقاومتی، نقش بسیار مهم و اساسی برعهده دارند و باید فضای فکری جامعه را برای تحقق اهداف مدنظر در مقوله اقتصاد مقاومتی آماده کنند.

وی افزود: در حوزه های علمیه و با همکاری طلاب دلسوز در این رابطه اقدامات خوبی آغاز شده و برخی از فضلای حوزه با احساس مسئولیت وارد میدان شده اند، اما باید توجه داشت که اکتفا و اعتماد به این میزان، با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب و نیازهای روز افزون جامعه اسلامی، کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی نسخه مقابله با تحریم های موجود و فائق آمدن بر مشکلات کنونی در حوزه اقتصاد است، گفت: روحیه مصرف‌گرایی علاوه بر این که اسلامی نیست، با شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی ما نیز همخوانی ندارد.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی، به معنای اقتصاد ریاضتی نیست. چرا که اقتصاد مقاومتی نمی‌گوید که نخور، هزینه نکن و...، بلکه با اسراف مخالف است.

وی در پایان با بیان این که مردم ایران می توانند با صرفه جویی و حمایت از تولید داخل، در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی مشارکت کنند، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها با تکیه بر داشته­های ملی و اعتماد به نیروی انسانی و توانایی جوانان کشور محقق می شود. چرا که حمایت از تولید داخلی، نوعی مقاومت اجتماعی بوده و سبب کاهش بیکاری جوانان و رشد اقتصادی کشور می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha