جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 349610
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
نقد منبر

حوزه/ مديركل فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان از برگزاري دوره تخصصي "نقد عالمانه منبر" ويژه طلاب و روحانيون این استان خبرداد.

حجت الاسلام علي اكبر صافي در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با تشريح اهداف دفترتبليغات اسلامي از برگزاري دوره تخصصي نقد عالمانه منبر، اظهار كرد: امروز تبليغ يكي از ضروري ترين وظايف روحانيون و طلاب به شمار مي رود.

وي با بيان اين كه امرخطير و مهم  تبليغ دين و گسترش مفاهيم ديني قطعآ نيازمند لوازم و ملزوماتي است، بيان كرد: منبر رفتن، سخنوري و خطابه از مهمترين لوازم امر تبليغ هستند از اين رو طلاب و روحانيون بايد دراين زمينه داراي سطح قابل قبولي از مهارت و توانمندي باشند.

 مديركل فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان  ادامه داد: منبر امروز به عنوان یک رسانه مهم، مطرح بوده و که باید مورد توجه طلاب و مبلغین قرار گیرد و با طي دوره هايي، آموزش‌ها و تجارب لازم را  کسب نمایند.

وي همچنین به نقش مبلغان و روحانیون در گسترش فرهنگ دینی اشاره کرد و یادآور شد: مهم ترین وظیفه مبلغین، خودسازی و تبلیغ عملی دین است و باید با مطالع به منبر بروند.

حجت الاسلام صافي  اضافه کرد: براين اساس با توجه به ضرورت  و نياز ويژه اي كه براي طلاب و روحانيون جوان در امر تبليغ بهتر با استفاده از ابزار و رسانه مهم منبر حس مي شد، دفتر تبليغات اسلامي واحد اصفهان اقدام به برگزاري دوره تخصصي تحت عنوان "نقد عالمانه منبر" كرده است.

وي، هدف از برگزاري اين دوره را ارتقای سطح مهارتي و توانمندي طلاب عنوان  كرد و افزود: علاقه مندان مي توانند برای ثبت نام و آشنايي بيشتر با جزئيات برگزاري دوره و مزاياي آن به آدرس اينترنتي  www.morsalat.ir   مراجعه كنند.

مدير كل فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان از حضور وعاظ و خطباء برجسته كشوري  و استاني به صورت هفتگي دراين دوره ها خبر داد و گفت: طلاب و روحانيون پس از ثبت نام دراين دوره ها، از طرف دفتر تبليغات اسلامي موضوع مرتبط با مباحث ديني و مذهبي(اغلب مناسبت ها چون ولادت ها و شهادت هاي ائمه اطهار علیهم السلام) را دريافت كرده و سپس به نوبت در جلسات هفتگي، آن را در قالب منبر ارائه مي دهد و سپس حاضران و داوران نقاط قوت وضعف را بيان مي كنند.

حجت الاسلام صافی در پایان يادآور شد: در طول مدت برگزاري دوره، طلاب و روحانيون از بسته هاي فرهنگي و آموزشي مرتبط با مهارت ها و تجارب سخنوري كه به همت دفتر تبليغات اسلامي تهيه شده، بهره مند مي شوند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha