دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دعا

یکی از اساتید اخلاق حوزه با تاکید بر جایگاه آیات و روایات گفت: امروز توجه به آیات و روایات باعث رفع بسیاری از مشکلات جامعه می گردد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»  از اصفهان، در راستاي برگزاري سلسله نشست هاي اخلاق و معرفت مدارس علميه، حجت الاسلام غفاری از شاگردان آیت الله العظمی بهجت و آیت الله سعادت پرور، در مدرسه علمیه میرزاحسین اصفهان پيرامون  موانع پیش رو در مسیر طلبگي، مبدا آنها و نحوه مقابله با آن ها سخن گفت.

وي با تاکید بر جایگاه عبادت اظهارداشت:«همه ما گاهی در زندگی و ایمان خود دچار کوتاهی می شویم لذا باید دید موانع راه چیست و چرا از مناجات با خدا لذت نمی بریم؟ خداوند در قرآن می گوید برای من اسمای حسنی است، باید من را با این اسماء حسنی صدا بزنید. یعنی راه ورود به ملکوت این اسماء حسنی هستند. در ذیل این آیه امیر مومنان میفرماید که ولله ما اسماء حسنی هستیم.»

شاگرد آیت الله بهجت ادامه داد: «از طرف دیگر در دعا کمیل می خوانیم که اسما تمام ارکان عالم را پر کرده است، یعنی با اسما تمام عالم در اختیار است. اگر این مبحث را دقت کنیم خیلی از مسایل معنوی ما حل خواهد شد، چون صاحب معرفتی می شویم که قابل نفوذ نیست. تا جایی انسان می رسد که از مخلصین می شود و طبق شهادت قرآن شیطان در وی نفوذی نخواهد داشت.»

حجت الاسلام غفاری، با قرائت حدیثی علوی گفت:«حال را دریابید و برای کمتر از خداوند فدا نکنید، طلبه ها مواخذه بسیار شدیدتري خواهند داشت و هم در معرض تهدید زیاد از جانب شیطان هستند، پس مبادا به وقت گذرانی بگذرانیم؛ ما نیامده ایم كه فقط  ذکر لسانی داشته باشیم، این را می توانستیم در غیر طلبگی هم داشته باشید، ما اگر از ظاهر اذکار لسانی خارج نشویم و ورود به ملکوت و معنای این اذکار نکنیم؛ یقین بدانید که شیطان هر گاه اراده کند میتواند بر ما نفوذ کند.»

این استاد اخلاق   افزود: «تنها با اعتقاد نمی شود به جایی رسید؛  بلکه با اعتماد و باور می شود به مراتب رسید، خود را باید برداشت و خدا را به جای آن گذاشت تا ببینیم هر چه صادر می شود زیباست، انسان به طور اخص ما طلبه ها باید گوهر وجودی خود را شناسایی کند.

حجت الاسلام غفاری در پایان افزود:«امروز طلاب باید قدر لحظه های خود را دانست هو به بطالت نگذرانند، چرا که فرصت بسیار خوبی مهیا شده و باید از آن در راستای ترویج علوم دینی بهره ببریم .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha