دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ در هم اندیشی معانان تهذیب حوزه علمیه اصفهان بر ضرورت حفظ هویت و شئونات طلبگی حوزویان و توسعه برنامه های اخلاقی تاکید شد.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سيد حسين مومني، معاون تهذيب و تبليغ حوزه علميه اصفهان، صبح امروز در هم اندیشی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان، اظهار كرد: هويت و نقش طلبگي از جمله موضوعاتي است كه بايد در مدارس برآن تاكيد گردد.

وي ادامه داد: حضور فعالانه طلاب در برنامه‌اي جنبي و فرهنگي مدارس حاكي از توجه به هويت و نقش طلبگي است و چنانچه در مدرسه اي شاهد ضعف اجرای برنامه هاي مشاركتي فرهنگي باشيم، بايد نسبت به تبيين و تعريف هويت و نقش طلبگي بيشتر فعاليت كنيم و اين رسالت برعهده مسئولان فرهنگي مدارس است.

معاون تهذيب و تبليغ حوزه علميه اصفهان با بيان اينكه تشويق و ترغيب طلاب به منظور حضور فعالانه  و مشاركت مجدانه در برنامه هاي فرهنگي  از وظايف مهم معاونين تهذيب مدارس در راستاي تبيين نقش طلبگي است، گفت: حضور فعالانه طلاب و روحانيون در همه برنامه هاي فرهنگي چه در داخل مدارس و چه در جامعه بايد همراه با حفظ شئونات طلبگي باشد.

وي با تاكيد مجدد بر فعاليت بيشتر گروهاي فرهنگي در مدارس، ابراز داشت: بايد گروهاي فرهنگي در سطح مدارس استان بيش از پيش تقويت شوند، چرا كه عدم اهتمام و توجه به اين گروها پيامدهايي نامناسب دارد.

*تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب

در ادامه جلسه، حجت الاسلام امير حسين مستاجران، مسئول فرهنگي معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان گفت: از جمله برنامه هاي مدنظر، فراخوان و عضو گيري جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي ويژه  طلاب و روحانيون است.

وي ادامه داد: اگر قبول داريم كه دشمن از طريق جنگ نرم درحال تخريب و تضعيف نظام است پس بايد جبهه اي حركت كنيم  كه موجب هم افزايي و همگرايي مي شود.

*برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس

حجت الاسلام مستاجران همچنین از برگزاري نمايشگاه هاي كتاب با محوريت آثار رهبر معظم انقلاب در مدارس علميه اصفهان خبرداد و  خواستار همكاري لازم مديران فرهنگي مدارس دراين زمينه شد.

*تهیه نرم افزار های چند رسانه ای

حجت الاسلام غزالي، مسئول واحد قرآن و عترت حوزه علمیه اصفهان نیز در این جلسه از تهيه  بسته فرهنگي و نرم افزارهای چند رسانه اي ويژه خانواده هاي طلاب خبرداد و گفت: اين نرم افزار ها شامل مجلات تخصصي در زمينه خانواده، مباحث مربوط به تربيت دينی و رفتار با فرزندان و ... می باشد.

*برگزاری همایش سالانه اخلاق

وی عنوان كرد: برگزاری همايش سالانه اخلاق از ديگر برنامه هايي معاونت تهذیب است مديران فرهنگي مدارس باید در راستاي تبليغ و ترغيب طلاب براي حضور فعالانه دراين همايش و ارسال مقاله، اقدام كنند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha