سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قپانچی

حوزه/ سید صدرالدین قپانچی: پس از ناتوانی نیروهای بین المللی در مقابله با داعش، مردم عراق به نیابت از تمام کشورهای جهان وارد نبردی شجاعانه با تروریست ها شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به مناسبت سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی جشنواره ای با عنوان "دفاع بر شهروندان واجب کفایی است" در شهر نجف اشرف برگزار شد. این جشنواره که از پنج شنبه گذشته آغاز شده شامل فعالیت های مختلفی چون سخنرانی و نمایشگاه های هنری و نمایش فیلم های مستند می باشد.

امام جمعه نجف: تروریسم ساخته دست غرب است

حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قپانچی در سخنان خود در این جشنواره در مورد ناتوانی ده هاکشور در مقابله با داعش اظهار تعجب کرد و افزود: اگر این کشورها در کار خود جدی و راستگو بودند، می توانستند این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: مردم عراق به نیابت از تمام کشورهای جهان وارد نبردی شجاعانه با تروریست ها شده اند.

امام جمعه نجف اشرف همچنین سخنان اخیر وزیر امور خارجه امارات را تقبیح کرد. چرا که وی ادعا کرده بود تروریسم ساخته دولت عراق است!

وی افزود: جنایت های داعش در سوریه، عراق و کشورهای دیگر متوجه کشورهایی است که این تروریست ها را ساخته و با پول، سلاح و رسانه های خود از آنها حمایت می کنند.

فرماندهان بسیج: فتوای حضرت آیت الله سیستانی عراق را نجات داد

از سوی دیگر شماری از فرماندهان بسیج مردمی در این جشنواره گفتند: فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی بود که عراق را حفظ نموده و از چنگال تروریست های مسلح نجات داد.

این فرماندهان و نمایندگان مقاومت عراق از فتوای تاریخی مرجعیت شیعه تقدیر کردند و آن را نقطه عطف مهمی در معادلات درگیری با تروریست های داعش دانستند.

فرماندهان بسیج مردمی عراق همچنی از نقش مثبت و سازنده نظارتی ایران و حمایت های این کشور از مردم عراق در جنگ با داعش تقدیر و تشکر کردند و از دولت و تمام مسؤولان خواستند تمام توان خود را در حمایت مادی و معنوی از بسیج مردمی به کار بگیرند تا پیروزی های بزرگ تری در میدان نبرد حاصل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha