جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حورا

حوزه/ شماره چهل و هفتم دو ماهنامه علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان، با محوریت «حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی عصر حاضر» از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به حوزه‌ خواهران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، به نقل از  روابط عمومی حوزه خواهران، این شماره با مقدمه «فاطمه (س) شخصیت معیار» با چاپ مقالاتی همچون «پیامبر اکرم (ص) و نمادسازی از حضرت زهرا (س)»، «زنانگی در سیره حضرت زهرا(س)»، «الگوی اسلامی ازدواج عاشقانه»، «روان درمانگری فاطمی»، «الگوهای تربیتی در سیره و سخن حضرت فاطمه(س)»، «فاطمه(س) و ملاحظات عصر ما» به تبیین شخصیت معیار حضرت فاطمه(س) پرداخته است.

فاطمه(س) شخصیت معیار مقدمه‌ای است با قلم فریبا علاسوند که در بخشی از آن آمده است: «حضور مؤثر در هر یک از نقش‌ها و ایفای آن در بهترین شکل ممکن، با رضایت‌مندی از تقسیم طبیعی و حقوقی نقش‌ها رخداد مهم زمینی حضرت زهرا(س) است.

تسلیم در مقابل خلقت و اراده تکوینی خداوند درباره داشته‌ها و نداشته‌ها، امکان تمرکز بر دارایی ها و ویژگی‌های انسانی و زنانه را فراهم آورده آن‌ها را به نقطه قوت شخصی تبدیل می‌کند.

به فعلیت رساندن تمام توانایی‌های انسانی و زنانه در کنار هم از زندگی حضرت زهرا(س) روشن‌ترین نقطه اندیشه انسانی را که برای همه به‌ویژه برای زنان قابل تأسی است.»

در بخش دیگری از حورا حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در مقاله «فاطمه(س) و ملاحظات عصر ما» این‌چنین به تبیین بحث خود می‌پردازد «از شاخص‌های ارزیابی اهمیت یک موضوع میزان هزینه‌های عاقلانه‌ای است که برای آن انجام‌شده یا می‌شود.

اهمیت تمایز خط امامت از خط خلافت را نیز از هزینه‌های غیرمتعارف آن می‌توان شناخت.

این‌که فاطمه(س)، امام حسین(ع) و شماری دیگری از اولیای خدا داوطلبانه برای چنین تمایزی هزینه می‌دهند، بلکه هزینه می‌شوند نشان از اهمیت این تمایز و نقش تعیین‌کننده آن در هدایت بشر در تمامی تاریخ دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha