یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
روحانیت

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه باقرالعلوم فسا گفت: امروز با توجه به تلاش های خالصانه و مهم روحانیت، دشمن در صدد ضربه زدن به این قشر فرهیخته است.

حجت الاسلام هادی صدیق، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در فارس با اشاره به نقش روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب گفت: به یمن حضور طلاب و روحانیت در انقلاب و هم چنین در مقاطع و عرصه های حساس در دوران نظام اسلامی، شاهد پیشرفت خوبی در کشور بودیم  که این امر موجب خشم دشمنان و ایجاد توطئه علیه این قشر فرهیخته بوده و لذا به طرح شبهاتی در این زمینه اقدام کرده اند.

مسئول مدرسه علمیه باقرالعلوم فسا اضافه کرد: به این اصل باید توجه داشت که هر انسانی که بخواهد احکام و وظایف دینی خود و سایر نیاز های اجتماعی خود را چه از طریق قرآن و چه از راه احادیث یاد بگیرد برای درک و فهم بهتر موضوع، باید به علما و روحانیون  مراجعه کند.

وی اشاره کرد: با توجه به سوره توبه در قرآن کریم، باید به سیره و سنت اهل بیت (ع) توجه کرد و پیرامون این موضوع خداوند چنین می فرماید که از هر قوم و قبیله ای افراد خاصی که استعداد و اشتیاق تحصیل علم دارند، انتخاب شوند و آموزه های دینی را در حد تخصصی و کارشناسی یاد بگیرند و بعد به دیگران یاد بدهند.

حجت الاسلام صدیق خاطر نشان کرد: در این رابطه یک سری دلایل عقلی و عرفی در جامعه وجود دارد که در هر کاری باید به متخصص و خبره و اهل فن مراجعه کرد، همانطور که در امور پزشکی، دارو و درمان و ساختمان سازی باید به اهل فن در این کار مراجعه کرد، باید در امور دینی، احکام و معارف اسلامی به یک روحانی و طلبه رجوع کرد.

وی افزود: از سوی دیگر، آموزش علوم اسلامی مختص یک قشر و افراد خاصی نمی باشد و هر فردی می تواند وارد حوزه های علمیه بشود و با تحصیل علوم اسلامی خود را به درجه ی بالایی برساند که در این رابطه بر دیگران لازم است در امور دینی از آن فرد استفاده و پیروی کند. این همان معنای تقلید از اعلم است که از اصل عقلی و عرفی نشات گرفته و بر پایه ی تحقیق استوار می شود.

این استاد حوزه شیراز تصریح کرد: بنابراین وجود و حضور حوزه های علمیه و روحانیت در جامعه امروز ، مانند سایر اقشار و اصناف یک امر ضروری و حیاتی است و جنبه ی ضرورت و حیاتی بودن آن نسبت به بقیه ی صنف ها به مراتب شدیدتر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha