جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله ایمانی

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: امروز به برکت نظام اسلامی، حوزه علمیه استان فارس در حال شکوفایی و تحول در عرصه های مختلف و تربیت طلابی توانمند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه»، از شیراز، آیت الله ایمانی ، امروز در دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه استان فارس با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه مولی الموحدین(ع) برگزار شدبا ابراز رضایت از رشد و شکوفایی حوزه های علمیه گفت:  امروز مدارس علمیه استان در حال شکوفایی و تحول در عرصه های مختلف هستند و بیش از 57 مدرس علمیه فارس در امر تربیت و تعلیم شاگردان مکتب اهل بیت علهیم السلام فعالیت می کند.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: گرچه استان فارس یکی از استان های جنوبی و دور از حوزه علمیه قم است اما  خوشبختانه در بیشتر مدرس این استان واحد بین الملل، زبان های خارجی، حفظ قرآن و ... فعال بوده و ما شاهد پیشرفت خوبی در عرصه های گوناگون هستیم.

این استاد حوزه تاکنون کرد: امروز اقدامات مناسبی در حوزه علمیه استان در زمینه مباحث تخصصی به ویژه تربیت استاد در حال اجراست و تا کنون گام های ارزشمندی برای تربیت و تامین استاد در سطح یک و دو برای این استان برداشته شده است.

به گفته نماینده ولی فقیه در فارس، در بخش تخصصی نیز دو موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) و امام حسین(ع) برای تربیت طلاب تاسیس و در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این که دروس خارج در حوزه های علمیه استان فارس ارائه می شود ،  یادآور شد : در حال حاضر شیراز سطح چهار حوزه و در برخی از شهرستان ها علاوه بر سطح یک و دو ، سطح سه حوزه  نیز راه اندازی شده و در تلاش برای شکوفایی هرچه بهتر حوزه علمیه استان هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha