جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مبلغی لرستان

مدیر حوزه علمیه لرستان، با تاکید بر اینکه ترویج مبانی دینی کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد، گفت: روشنگری در بیان مسائل و آسیب های اجتماعی در جامعه از وظایف مهم روحانیون و مبلغان است.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در خرم آباد، با اشاره به ضرورت توجه مبلغان و روحانیون به مسائل اجتماعی، اظهارداشت:عمده وظایف مبلغان و فعالیت آنها به روشنگری افراد جامعه در پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی است و در این خصوص باید به تمام آحاد جامعه بویژه جوانان اطلاعات و بصیرت کافی داده شود.

وی با اشاره به اینکه مبلغان و روحانیون به تعبیری همان رسالت خطیر انبیاء و اولیای الهی که ارشاد مردم است را بر دوش دارند ، یادآور شد: روحانیت امروز باید نسبت به خطرات آسیب های اجتماعی آگاه باشد و با کسب اطلاعات به روز و نوین در برابر سوالات و شبهات  مردم و جوانان  آماده پاسخگویی داشته باشد و با دلایل اساسی ومتقن مخاطبان را نسبت به خطرات آسیب های اجتماعی در جامعه آگاه سازند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه عمده دستورات و قوانین دینی را نیز مسایل اجتماعی تشکیل می دهند خاطر نشان کرد:مبلغان باید با تشریح ابعاد فردی و اجتماعی قوانین دین تلاش نمایند افراد نسبت به رعایت قوانین شرعی و موازین دینی در زندگی خود پایبند باشند و این اصول را از سنین کودکی و نوجوانی در تربیت فرزندان خود نهادینه کنند.

حجت الاسلام مبلغی، با تاکید بر اینکه امروز متاسفانه دشمنان اسلام و انقلاب تزلزل کیان خانواده را در جوامع اسلامی نشانه گرفته اند، تصریح کرد:امروز دشمنان تلاش می کنند تا با القای فرهنگ منحط غرب از طریق ماهواره ها  به درون خانواده به بخشی از اهداف خود که همانا از خودباختگی فرهنگی است دست یابند.

وی با اشاره به اینکه ترویج سبک زندگی غربی در بین جوانان ایران اسلامی و اعتیاد دو سوغات مسموم فرهنگ غرب در جوامع اسلامی بشمار می آیند گفت: امروز باید مبلغان در منابر خود خانواده ها و جوانان را با خطرات سبک زندگی غربی آشنا کنند و با ترویج فرهنگ دینی و سیره و روش ایمه معصوم علیهم السلام سبک زندگی اسلامی را در زندگی روز مره افراد نهادینه کنند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان تصریح کرد: مبلغان باید با گفتار نرم و همچنین  با اشراف بر مسایل روز جامعه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی قدم بردارند و با بیان شیوه های نو و جذاب در گفتار و کردار خود  سعی نمایند  تا جوانان بیشتری جذب منابر آنها شوند و تاثیر گذاری مطالب  سخنرانی های آنها در بین خانواده ها و جوانان نهادینه شود.

وی، همچنین با اشاره به اینکه امروز حضور مبلغان در روستاها و مناطق محروم نیز برای بصیرت افزایی مخاطبان نیازی ضروری است افزود:برای حضور مبلغان بصورت دائمی و بعنوان روحانی مستقر در مناطق روستایی و محروم همت مسئولان و مردم بیش از گذشته ضروری به نظر می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha