سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 354932
۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
آیت الله بروجردی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری همایش "عالم واقف" ویژه تجلیل از موقوفات آیت الله العظمی بروجردی، طی آذر ماه سال جاری در شهرستان بروجرد خبر داد.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اهمیت بالای وقف در دین مبین اسلام ونقش بی بدلیل آن در حوزه های علمیه گفت: آیت الله العظمی بروجردی بعنوان واقفی گرانقدر منشا موقوفات بسیاری در استان لرستان ،استان قم و حتی خارج از کشور بوده اند و باید خدمات ارزشمند این عالم گرانقدر به مردم بخصوص نسل جوان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش همزمان با اولین روز از هفته وقف در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی  واحد بروجرد برگزار خواهد شد افزود: همایش عالم واقف در محورهایی چون ، وقف از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع)،نقش علما در ایجاد وقف ،وقف و تاثیر آن در حوزه های علمیه و همچنین وقف و اقتصاد مقاومتی فراخواه خواهد شد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، با اشاره به اینکه علاقمندان برای ارایه مقاله می توانند خود را تا یکماه قبل از شروع همایش به دبیرخانه این همایش واقع در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تحویل و یا به بصورت اینترنتی درج نمایند، بیان داشت: بزودی تبلیغات و کارهای برگزاری این همایش به همت اداره اوقاف و همکاری برخی سازمانها مرتبط انجام خواهد گرفت و در آن جزییات به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد:  این همایش که با عنوان عالم واقف برگزار خواهد شد در توسعه فرهنگ وقف موثر واقع شود و علما و روحانیون نیز بتوانند با تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در بین مردم در ایجاد موقوفات بیشتر در جامعه تلاش نمایند

گفتنی است: همایش عالم واقف به منظور پاسداشت علمای گرانقدر واقف بصورت ملی در برخی استانها هم برگزار خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha