دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صور

حوزه/ مردم لبنان باید بار دیگر به گفتمان ایمان و تحکیم ارزش های تنوع ادیان بازگردند که این یک منبع غنی برای بشریت است و از سوی دیگر اسلام دین قتل و جنایت نیست و خون و مال و ناموس هر مسلمان بر مسلمان دیگر حرام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل به نمایندگی از شیخ عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان در مراسم افتتاحیه مسجد امام علی(ع) در منطقه کوثریه شرکت کرد.

شیخ عبدالله در این مراسم تاکید کرد: مسجدی که نام علی علیه السلام را با خود دارد، مسجدی است که باید از  فکر اسلام ناب محمدی برخوردار باشد و معرفی کننده فهم واقعی از ایمان به خداوند باشد.

وی در ادامه سخنان خود بر اهمیت برادری در اسلام و تساوی انسان ها در حقوق و تکالیف تاکید کرد.

وی افزود: مردم لبنان باید بار دیگر به گفتمان ایمان و تحکیم ارزش های تنوع ادیان بازگردند که این یک منبع غنی برای بشریت است و از سوی دیگر اسلام دین قتل و جنایت نیست و خون و مال و ناموس هر مسلمان بر مسلمان دیگر حرام است.

وزیر لبنانی: مسجد باید مرکز وحدت و مهربانی باشد

در این مراسم علی حسن خلیل وزیر مالی کابینه لبنان نیز حضور داشت. وی گفت: تمام افتخار ما از مسجدی است که امام صدر از آن برخاست و شعار عدل و انسانیت سر داد و به خاطر خداوند متعال و انسان ها و کشور خود قیام کرد.

وی خواستار این شد که مسجد همچنان به عنوان تنها مرکز وحدت و مهربانی و تلاقی دیدگاه ها باشد.

خلیل تاکید کرد: مسجد باید نشان دهنده تصویر دین و ارزش های ما باشد و ما نیز باید در برابر دشمن صهیونیستی و اندیشه تکفیری این ارزش ها را به یاد داشته باشیم و در تمام موضع گیری های خود مهربانی و گذشت و تحمل دیگران را حاکم کنیم و از سخنان طایفی پرهیز کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha