یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نوری مالکی

حوزه/ رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق گفت: تشکیل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و برگزاری اجلاس مجمع عمومی آن نشان‌دهنده عمق نگاه استراتژیک ایران برآمده از تفکرات ناب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، نوری مالکی در هشتمین مجمع عمومی رادیو و تلویزیون‌‌های اسلامی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، اظهار داشت: کسانی که در این مراسم شرکت کرده‌‌اند جزئی از نظام رسانه‌ای هستند که به انتشار اخبار حوادث و وقایع می‌پردازید.

رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق با بیان اینکه امروز با خودی‌ها درگیر هستیم گفت: کسانی هستند که تلاش می‌کنند اراده ملت‌های مسلمان را نابود کنند ولی شما نخبگان و فرهیختگان هنری و رسانه‌ای در مقابل آنها ایستاده‌اید و امت اسلام روی شما حساب می‌کنند زیرا کلام صادقانه را منتشر و در نشر فرهنگ صلح تلاش می‌کنید ولی رسانه‌های طرف مقابل فرهنگ تروریسم، تندروی و افراطی‌گری را نشر می‌دهند.

وی ادامه داد: به وسیله رسانه‌های اسلامی، می‌توان الگویی را که پیامبر اکرم(ص) داعیه‌دار آن بود در جهان ترویج کرد.

معاون اول رئیس جمهور عراق عنوان کرد: باید در راه گسترش گفتمان صلح در جهان اسلام تلاش کنیم، گفتمانی که متناسب با پیشرفت‌های علمی و فنی امروز و نیازهای حال حاضر باشد که این امر یکی از مصادیق راه‌‌های دعوت به راه خداست و با کم هزینه‌ترین ابزارها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: رسانه‌های غربی از پتانسیل‌های مختلف انسانی و فنی استفاده می‌کند تا به گسترش افراطی‌گری بپردازد ولی تلاش‌های آنها از بین می‌رود در حالیکه رسانه‌های مسلمان با التزام به اخلاق و دین، در مقابلشان قرار دارند و به موفقیت می‌رسند.

نوری مالکی با بیان اینکه هیچ موضوع سیاسی از پوشش گسترده رسانه‌ای دور نیست گفت: لازم است این نکته بیان شود که باید با طرح‌های نو و قوی، به اهداف گسترده رسانه‌ای خود دست یابیم.

نخست وزیر سابق عراق با تاکید بر هماهنگی و انسجام در شناخت اولویت‌ها و نیازها از نظر کمی و کیفی توسط رسانه‌های کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: روبه‌رو شدن با اندیشه‌هایی مانند وهابیت که نقشه‌های دنیای غرب را پیش می‌برد یکی از اولویت‌های اساسی رسانه‌‌‌ای هستند تا کسانی که با حقیقت ماجرا آشنا نیستند گمراه نشوند.

وی افزود: هر آنچه حق و عدل و انصاف است باید توسط رسانه‌‌های اسلامی بیان شود زیرا برخی رسانه‌های مزدور، دکترین صهیونیسم جهانی را تقویت می‌کنند.

نوری مالکی، با بیان اینکه رسانه‌های مزدور با زمینه مالی گسترده به گسترش تکفیر و تروریسم می‌پردازند، گفت: فاسد کردن اخلاق اسلامی هدف اصلی آنها است بنابراین لازم است مبارزه با این جریان و جهت‌گیری  اشتباه آنها اولویت اساسی ما باشد و البته مسئولیت سختی بر عهده است.

رئیس ائتلاف دولت قانون، تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورها مورد هجمه تکفیر و تروریسم قرار گرفته‌اند که نمونه بارز آن، سوریه یعنی محور اصلی مقاومت است؛ باید دید چه کسانی سبب شدند تروریست‌ها مورد حمایت قرار گیرند و حتی شورای امنیت به ابزاری برای تخریب اوضاع تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه عراق از خرابی‌های دوره رژیم بعث برخاست تا به سربلندی برسد گفت: با این حال با ایجاد جنگ‌های داخلی، سعی شده است این کشور همچنان عقب بماند؛ همه ما فرزندان اسلام هستیم ولی مکتب وهابیت سعی در ایجاد جنگ میان شیعه و سنی دارد.

نوری مالکی با طرح این سوال که چه کسی با روش‌های وحشیانه به یمن حمله کرده است عنوان کرد: همچنین باید به این سوال پاسخ داد که اندیشه‌های تندروی تکفیری را چه کسانی در افغانستان و پاکستان گسترش داده‌اند.

رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق افزود: محور مقاومت است که جلوی پروژه‌های صهیونیستی و تکفیری ایستاده است؛ دشمنان و مزدوران آنها شکست خورده‌اند و بیش از این متحمل شکست خواهند شد آنها می‌گفتند دولت سوریه دو ماهه سقوط می‌کند ولی اکنون وارد پنجمین سال درگیری‌ها در سوریه شده‌ایم و دولت این کشور پابرجاست و همچنین مردم عراق هم در مقابل تجزیه کشورشان ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه اتکا به بودجه‌های دولتی نباید در دستور کار باشد گفت: سرمایه‌داران متعددی در جوامع اسلامی زندگی می‌کنند که می‌توان بخشی از بودجه رسانه‌های اسلامی را از سوی آنها تامین کرد، زیرا این افراد به اهمیت رسانه و نقش آن در گسترش دین خدا آگاهی دارند.

نخست وزیر سابق عراق ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران در برپایی این اجلاس و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: این امر نشان‌دهنده عمق نگاه استراتژیک ایران است که برآمده از تفکرات رهبر جمهوری اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha