یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان

حوزه/ وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان با اشاره به اهمیت شناخت افراطی گری گفت: باید این مقوله را شناخته و بدانیم که با افشاگری علیه آنها می توانیم هم به نتیجه ای مطلوب رسیده و هم جلوی رشد آنها را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از تهران، عبدالباری جهانی، امروز در مراسم افتتاح هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: طالبان با همکاری استکبار جهانی تلاش کرد تا قدرت گرفته و علیه ملت مظلوم افغانستان فعالیت کند.

وی اذعان داشت: طالبان همواره دست به افراطی گری زد و خوی درندگی او  به دیگر کشورها نیز صادر گردید و موجب شد تا جریانی به نام خشونت و تکفیر چهره رحمانی اسلام را به گونه دیگر جلوه دهد.

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان تصریح کرد: مطبوعات افغانستان که بعد از سکوت و خفقان دوره طالبان تازه مزه آزادی را چشیده بودند در برابر جنایات و افراطی گری سکوت نکرده، دست به افشاگری زدند.

جهانی افزود: رسانه های افغانستان خفقان را شکستند و در برابر استکبار ایستادگی کرده، تلاش نمودند تا هویت واقعی طالبان را برملا و طرفداران این گروه را نیز معرفی کنند.

وی ادامه داد: در این موقعیت بسیاری از رسانه ها در افغانستان تحریم شدند و بسیاری از خبرنگاران نیز به شهادت رسیدند تا صدای آنان به جایی نرسد.

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان با اشاره به اهمیت شناخت افراطی گری گفت: باید این مقوله را شناخته، بدانیم با افشاگری علیه آنها می توانیم به نتیجه ای مطلوب برسیم و  جلوی رشد آنها را بگیریم.

جهانی با بیان اینکه برخی از نقش و جایگاه رسانه ها سو استفاده می کنند گفت: باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم جایگاه رسانه ها ابزار فرصت طلبان شود.

وی گفت: این افراد می خواهند جلوی صدای حق طلبی را بگیرند و با گسترش تحجر گرایی خشونت خود را گسترش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha