پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
عبدالکریم عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین با تأکید بر این که پیوند بین امت و رهبری اقتدار کشور را به همراه داشته است، گفت: اسرائیل از پیشرفت موشک‌های ما به شدت دچار هراس و وحشت شده و این اقتدار به برکت پیوند بین امت و رهبری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران بسیج اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت، ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت، اظهار داشت: : امام رضا (ع) برای رسیدن به خراسان مسیری را انتخاب کردند که در آن مسیر اثری از اندیشه‌های ولایی خود به جای بگذارند و نیت بنی عباس را محو کنند.

وی تأکید کرد: حضرت معصومه (ع) و احمد بن موسی (ع) نیز مسیرهایی را انتخاب کردند تا اندیشه‌های ولایی و تبعیت از ولایت امام رضا (ع) را در مناطق دیگری از ایران تبیین و تشریح کنند.

امام جمعه قزوین به واقعه غدیر خم اشاره کرد و یادآور شد: همه حرف سه مسیر هجرتی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (ع) و احمد بن موسی (ع) تفسیر واقعه غدیر خم بود که در آن پیامبر(ص) فرمودند «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ».

وی با اشاره به این که برخی‌ نماز و روزه را به جای می‌آورند، اما در ولایت‌پذیری دچار کفر شده‌اند و مسیر اشتباهی را برگزیده‌اند، افزود: حضرت معصومه (ع) و احمد بن موسی (ع) بر ولایت امام رضا (ع) تأکید می‌کردند و این هوشیاری نه تنها چراغ ولایت را در مدینه خاموش نکرد، بلکه در شهرهای دیگر نیز برافروخت.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خود امام رضا (ع) نیز در نیشابور با توجه به وقت محدودی که وجود داشت، به موضوع ولایت اشاره کردند و با بیان حدیث سلسلة الذهب، تبعیت و پیروی از ولایت را ضروری عنوان کردند.

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان تفاوت‌های نقش ولایت و رهبری در ایران و سایر کشورهای منطقه، بیان کرد: دشمنان اسلام امروز به دلیل نبود ولایت و رهبری مقتدر، در برخی کشورها نفوذ کرده‌ و با وجود نفوذ در کشورهای همسایه نمی‌توانند وارد کشور ما شوند و این به برکت وجود ولایت و رهبری مقتدر و آگاه است.

وی با تأکید بر این که پیوند بین امت و رهبری اقتدار کشور را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: موشک‌های جمهوری اسلامی ایران می‌توانند تمام منطقه را تحت پوشش قرار دهند و اسرائیل از پیشرفت موشک‌های ما به شدت دچار هراس و وحشت شده و این اقتدار به برکت پیوند بین امت و رهبری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی با اشاره به دشمنی آمریکان با ملت ایران و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: حرکت‌های آمریکایی‌ها پیروی از دستورات شیطان است.

امام جمعه قزوین به آیه شریفه «وَمَن دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا» یادآور شد: طبق فرموده امام صادق (ع) امنیت در خانه خدا زمانی حاصل می‌شود که خانه خدا توسط ولی خدا مدیریت شود و این امر سبب می شود وارد شوندگان به آن کاملاً در امان باشند.

* برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی فقه بازار

نصرت‌الله زالی، رئیس بسیج اصناف استان قزوین نیز در این دیدار به برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی فقه بازار برای اصناف استان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور آگاهی صنوف از موضوعات فقهی، دوره‌های عمومی و تخصصی فقه بازار برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha