چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام غضبان معرف

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به ضرورت توسعه روابط بین المللی، گفت: البته این روابط به معنای آن نیست که ما خصومت و دشمنی برخی کشورها مانند آمریکا و انگلیس را با ملت ایران فراموش کنیم.

حجت‌الاسلام غضبان معرف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، مسدود کردن دارایی‌های ایران را استعماری نوین اعلام کرد و اظهار داشت: استعمار همیشه در قالب طغیان و ظلم و غارت دارایی‌های کشورهای مستعمره اقدام می‌کند و یکی از نمودهای آن، غارت منابع کشور اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران بوده، که این مسئله عامل مهمی در گرفتاری‌ها و معضلات اقتصادی جامعه این کشور امروز دارد.

وی، استعمار فرهنگی و اجتماعی را بسیار زیانبار تر از غارت منابع مالی دانست و ابراز داشت: استعمار جنبه‌های مختلفی دارد که مهمترین آن استعمار فرهنگی است؛ چراکه پایمال کردن هویت و فرهنگ یک ملت آن‌ها را به سمت پذیرش فرهنگ منحط غرب خواهد برد و منشأ بسیاری از مشکلات به‌ویژه معضلات اجتماعی خواهد شد.

این کارشناس حوزوی، با اشاره به استقامت ملت ایران در برابر وجوه مختلف غارتگری و استعمارگری دولت‌های غربی، اظهار داشت: مبارزه ملت ایران با انواع مختلف استعمار ریشه در باورهای دینی و خصوصیت های ملی جامعه اسلامی ما دارد؛ این باورها نمونه‌های زیبایی از حماسه را در طول تاریخ رقم زده است، که نمونه‌های آن کوتاه کردن دست کشورهای پرتغال، انگلیس و امریکا از شریان‌های اقتصادی این نظام در سالهای گذشته است.

وی، با اشاره به حمایت علما و روحانیت از جریان‌های ضد استعماری، بیان داشت: حضور علما و روحانیت هم به‌طور مستقیم همچون امام راحل که دست ایادی آمریکا را از این کشور کوتاه کرد و هم به‌صورت غیرمستقیم در تمامی ابعاد مبارزه دیده می‌شود که یک نمونه آن حمایت از حماسه آفرینانی همچون شهید رئیس علی دلواری است.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به ضرورت توسعه روابط بین المللی، خاطرنشان کرد: البته این روابط به معنای آن نیست که ما خصومت و دشمنی برخی کشورها مانند آمریکا و انگلیس را با ملت ایران فراموش کنیم، چرا که قرآن کریم همواره بر عبرت گرفتن از تاریخ تأکید دارد.

وی بر لزوم دقت در رفتار و عملکرد سفارت‌خانه کشورهای غربی تأکید کرد و ادامه داد: فراموش نکردن تاریخ خصومت برخی کشورها به معنای متوقف شدن در تاریخ نیست، بلکه شناخت رفتار برنامه‌ریزی‌شده دشمنانی از جمله انگلیس است که در فتنه ۸۸ از طریق سفارت خویش به مدیریت آشوب‌ها و فتنه‌گری‌ها پرداخته و در ایجاد انحراف در جامعه نقش مؤثر داشت.

این کارشناس حوزوی، با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه انگلیس در تهران مبنی بر تغییر رویکرد ایران در خصوص مواجه با رژیم اشغالگر قدس، بیان داشت: این سخنان یک نمونه از حیله و مکری است که باید مراقب آن بود و پاسخ مناسب به آن داد تا مبادا اثرات سوء در جامعه داشته باشد.

وی در پایان بر حفظ احترام در روابط کشورها تأکید کرد و گفت: در چارچوب موازین بین‌المللی، می‌توان احترام متقابل را میان کشورها حفظ کرد، اما باید مراقب حیله‌ها و فتنه‌گری‌های آنان نیز بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha