شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مردم در نظام جمهوری اسلامی خواستار فعالیت‌های کامل و جامع از سازمان اوقاف هستند، بنابراین اوقاف باید تحولی عظیم در فعالیت‌های خود به وجود بیاورد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید امروز  در دیدار با مدير كل اوقاف و امور خيريه استان قم اظهارداشتند: مردم در نظام جمهوری اسلامی خواستار فعالیت‌های کامل و جامع از سازمان اوقاف هستند، بنابراین اوقاف باید تحولی عظیم در فعالیت‌های خود به وجود بیاورد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  افزودند: تحول اوقاف بدان معناست که فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای داشته باشد و این انتظاری است که از چنین سازمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌رود.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان اوقاف و اداره کل استان قم خاطرنشان کردند: تمام کارهایی که صورت گرفته خوب هستند و نکته حائز اهمیت اینکه نیروی بالفعلی در بقاع متبرکه وجود دارد که مردم را به سمت خود جذب می‌کند و اوقاف می‌تواند از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کند.

ایشان ادامه دادند: لازم است این نیروی آماده و بدون نیاز به دعوت، در مسیر صحیح آموزش داده شود و هدایت گردد، زیرا روحیه کسانی که به بقاع متبرکه مراجعه می‌کنند، برای پذیرش حقایق و معارف بسیار آماده است و قصد و نیت آنها معنوی است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که میلیون‌ها زائر در طول سال به قم مراجعه می‌کنند و بقاع متبرکه قم هم هزاران زائر دارند خاطرنشان کردند: از طرق مختلف مانند حضور مبلغان و همچنین توزیع جزوه‌های فشرده که شامل تاریخ و سابقه امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین سلسله روایات و دستورات اخلاقی است، می‌توان به کار فرهنگی پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم افزودند: در مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد و وفیات هم می‌توان مردم را در بقاع متبرکه گرد هم آورد و برنامه‌های فرهنگی برای آنها اجرا کرد تا سرانجام آستان مقدس امامزادگان به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند؛ تاکنون حرکت‌هایی در این زمینه صورت گرفته ولی به عقیده من کامل و جامع نبوده و ظرفیتی به مراتب بیش از مقدار کنونی وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha