یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم سرمایه گذاری و مدیریت جامعه و تربیت اساتید برای تقویت و بهره مندی نخبگان تاکید کردند و گفتند: استعدادهای درخشان باید بدانند خدایی که به آنها سرمایه علمی داده است، نیاز دیگران را نیز در سرمایه آنها پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  این مرجع تقلید، صبح امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات المپیاد علمی حوزه های علمیه که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، نخبگان حوزه را سرمایه های این نهاد دینی دانستند و اظهار داشتند: در آینده فقیهان، عالمان و مفسران برجسته و شخصیت هایی که بتوانند به عالم اسلام و مکتب اهل بیت(ع) خدمت کنند از میان نخبگان و استعدادهای برتر برمی خیزند. 

ایشان در توصیه ای اخلاقی به استعدادهای برتر حوزه، گفتند: به موازات مقامات علمی به تقویت مقامات اخلاقی و تقوایی بپردازید.

معظم له در ادامه با اشاره به اهمیت علم در اسلام، اظهار داشتند: اسلام از یک محیط مملو از خرافات و جهل برخاست؛ نام جاهلیت بر دوران قبل از اسلام بر همه روشن است و آنها ملتی عقب افتاده، نادان، فقیر، ناتوان و خونریز بودند. 

این مرجع تقلید افزودند: آنقدر ملتی عقب افتاده بودند که کشورگشایان جهان هرگز به فکر تصرف حجاز نیفتادند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تاکیدات قرآن و اهل بیت(ع) بر ضرورت علم آموزی، ابراز داشتند: اگر تعبیرات اهمیت علم و عالم و دانشمند جمع آوری گردد، کتاب بزرگی می شود.

ایشان افزودند: به عقیده بنده حمایت از علم در محیط جهل یکی از معجزات پیامبراکرم(ص) می باشد.

معظم له در ادامه با اشاره به قیاس علم و ثروت از سوی امیرالمومنین(ع)، گفتند: امام علی(ع) برخلاف دیگران که ثروت را ستون کشور می دانند، کوچک می شمارد و تاکید می کنند علم حافظ انسان است در حالی که شما باید حافظ ثروت باشید؛ علم هرقدر ترویج یابد، زیاد می شود اما مال هرقدر انفاق شود کم می شود.   

این مرجع تقلید افزودند: همچنین حضرت علی(ع) تاکید می کنند علم حاکمیت دارد و اقتصاد در سایه علم اقتصاد پیش می رود؛ آنها که بخاطر مال کنار ثروتمندان هستند با تمام شدن مال از آنها کناره گیری می کنند اما شاگردان علما، اساتید خود را فراموش نمی کنند؛ ثروت اندوزان در زمان حیات نیز مرده هستند؛ اما علما بعد از مرگ نیز زنده هستند.   

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم شکرگزاری برای حرکت در مسیر افتخار عالم بشریت تاکید کردند و گفتند: انسان ها سرمایه های اصلی جامعه انسانی هستند و منابع زیرمینی و روی زمینی و اموال و امکانات در درجه بعد قرار دارند؛ انسان ها سرنوشت ها را مشخص می کنند.

ایشان بر لزوم سرمایه گذاری جامعه، مدیریت و اساتید برای تقویت و بهره مندی نخبگان تاکید کردند و گفتند: استعدادهای درخشان باید بدانند خدایی که به آنها سرمایه علمی داده است، نیاز دیگران را نیز در سرمایه آنها پیش بینی کرده است. 

معظم له بر لزوم پیشرفت در مراحل علمی و خدمت به مکتب اهلبیت(ع) تاکید کردند و گفتند: اسلام هیچ زمانی مثل امروز مورد تهاجم نبوده است؛ هزاران رسانه مجازی و تصویری و صوتی به صورت شبانه روزی مکتب اهلبیت(ع) را می کوبند و ما نیز نباید حالت انفعالی به خود بگیریم.

این مرجع تقلید با اشاره به وعده خداوند در حمایت از رسولان دین، ابراز داشتند: امروز مکتب اهلبیت(ع) با همه تخریب های دشمنان در دنیا پیش می رود.  

این مرجع تقلید در پایان با قدردانی صمیمانه از تلاش های مدیریت حوزه های علمیه و مسئولان برگزاری این مسابقات علمی، گفتند: از اینکه به فکر کشف استعدادهای برتر هستید تشکر می کنم، اما به وضع موجود قناعت نکنید و به فکر توسعه علمی بیشتری باشید.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha