پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان گیلان با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، آن را ضامن بقای نظام اسلامی و اقتدار و عظمت ایران در عرصه بین المللی خواند.

حجت الاسلام حسین حق پسند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: خداوند براین ملت و مملکت منت نهاد و دین مبین اسلام را برآن ارزانی داشت و تشکلی دینی به نام روحانیت را عهده دار پاسداری از حریم مکتب اهل بیت(ع) و آموزه های آن در مقابل هجمه های دشمنان، منحرفین و مکاتب بیگانه قرار داد.

وی در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس روحانیت برای  اجرای آیه "الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ (احزاب/39)"، وظیفه خطیر تبلیغ در بین رزمندگان را بر عهده گرفتند و علاوه بر آن نیروی رزمی و حتی در قامت فرماندهی، موج دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و محافظ از شریعت و ترویج آموزه های ناب اسلامی را عهده دار گردیدند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: روحانیت، در بین دیگر اقشار، بالاتریرین درصد شهدا را در راستای صیانت و حفاظت از انقلاب و نظام و اسلام ناب محمدی(ص)  تقدیم کرده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با ایثارگران و جانبازان، گفت: راه شهدا و جبهه مبارزه با استکبار و ظالمان جهان هنوز استوار و چون گذشته به قوت خود باقی است و  تمام اقشار به خصوص روحانیون تا پای جان در حفظ آرمان های انقلاب اسلامی خواهند ایستاد .

حجت الاسلام حق پسند، دستاوردها و موقعیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف را مدیون خون پاک شهدا و ایثارگری جانبازان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: هفته دفاع مقدس تاثیر گذارترین ایام برای ارتقا ارزش هایی چون  فرهنگ ایثار و شهادت، امام شناسی، قرآن پژوهی، ترویج اخلاق اسلامی و ... است که بایستی به گرامیداشت آن اهتمام و توجه ویژه داشت.  

وی  خاطرنشان کرد: استان گیلان با تقدیم 152 شهید روحانی، گامی بزرگ در دفاع از انقلاب و اسلام و آرمان های امام (ره) برداشته است .

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان گیلان در پایان با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، آن را ضامن بقای نظام اسلامی و اقتدار و عظمت ایران در عرصه بین المللی خواند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha