دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ امروز مسئولیت روحانیت تنها به داخل کشور محدود نمی شود و باید با استفاده از فرصت انقلاب به تبلیغ جهانی دین اسلام بپردازیم، البته این امر نیازمند نگاه جهانی به حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ساری، آیت الله نور مفیدی، عصر امروز در اختتامیه هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه، در ساری، به نقش و رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: رحانیت شیعه در طول تاریخ همواره در مظلومیت به سر برده و این امر ریشه در مظلومیت ائمه معصومین(ع) به خاطر ظلم و جور حکومت های ظالم دارد.

*ائمه(ع) به همه شئون جامعه توجه داشتند

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) علی رغم محدودیت ها، به همه شئون جامعه توجه داشتند و با بازگذاشتن راه اجتهاد، باعث شدند تا امروز مباحث دینی پاسخگوی نیازهای جامعه بوده و هرگز اموردینی متوقف نشود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: به برکت مجاهدت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روحانیت شیعه از مظلومیت بیرون آمد و حکومتی کاملاً دینی تشکیل شد.

*ضرورت تبلیغ جهانی اسلام ناب

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های نظام اسلامی و ضرورت تبلیغ جهانی اسلام ناب، گفت: امروز وهابیت با تشکیل شوراهای قاره ای، در جهان مشغول فعالیت است، به طوری که در آسیای میانه 2 هزار مبلغ را به صورت دائم اسکان داده است، در حالی که ما برای این منطقه تنها 200 مبلغ آن هم به صورت موقت و در مناسبت ها اعزام می کنیم.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد مسیحیت نیز در قالب خدمات مختلف همچون بهداشتی و درمانی به تبلیغ مشغول است، و حتی نشانه های از مسیحیت تبشیری در داخل کشور نیز دیده می شود، لذا باید ما هوشیار باشیم.

*مسئولیت روحانیت تنها به داخل کشور محدود نمی شود

امام جمعه گرگان تاکید کرد: امروز مسئولیت روحانیت تنها به داخل کشور محدود نمی شود، بلکه باید از فرصت انقلاب و حکومت اسلامی استفاده کرده و به تبلیغ جهانی دین اسلام بپردازیم، این امر نیازمند نگاه جهانی به حوزه های علمیه است تا بتوانیم با تربیت مبلغان بین المللی، مکتب اهل بیت(ع) را گسترش دهیم.

آیت الله نور مفیدی همچنین، نسبت به حاکم شدن شیوه دانشگاهی در حوزه های علمیه هشدار داد و گفت: امروز ما نیازمندیم تا شیوه های تحصیل سنتی حوزه احیا گردد.

*مباحثه؛ ورزش فکری طلاب

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، در پایان از طلاب خواست تا با جدیت درس خوانده و به مباحثه به عنوان ورزش فکری، اهتمام داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha