دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت :ضرورت آزادسازی تمام نقاط فلسطین و ضرورت مقاومت تا پیروزی کامل مورد تاکید نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران ، به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع در پایان سفرش به لبنان پیرامون برنامه های این سفر افزود: در این سفر دو برنامه مهم در بیروت برگزار شد، نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب که متشکل از قریب به 50 عضو از نقاط مختلف جهان اسلام است، برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این نشست اولین نشست شورای عالی جدید مجمع جهانی تقریب بود، اخیرا افراد جدیدی با حکم مقام معظم رهبری به عضویت این شورا در آمدند که متشکل از علمای اهل سنت و شیعه از داخل و خارج از کشور هستند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه این اولین نشست شورای عالی مجمع بود که در بیروت برگزار شد، گفت: علت اینکه این نشست در بیروت برگزار شد، این بود که مسافت سفر برای بسیاری از اعضاء به بیروت کوتاه تر بود و همچنین تعداد زیادی از اعضا در بیروت حضور داشتند ، که در مجموع هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ حضور تعداد بیشتری از اعضاء برای ما بهتر بود؛ لذا تصمیم گرفته شد که این جلسه در بیروت برگزار شود.

دبیرکل مجمع با اشاره به اینکه این نشست بسیار پربار بود، اظهار داشت: اکثریت اعضای شورای عالی در این نشست سخنرانی کردند و پیشنهادات خوبی نیز از سوی اعضا مطرح شد که یکی از این پیشنهادات این بود ما یک کمیته طرح و برنامه ریزی در شورای عالی داشته باشیم تا این کمیته طرح های ارائه شده توسط اعضا را جمع آوری و مورد بررسی قرار دهد، سپس پیشنهادات را در شورا مطرح کند و پس از تصویب برای اجرا در اختیار مجمع جهانی تقریب قرار دهد.

آیت الله اراکی در ادامه گفت: برنامه دیگر و مهم این سفر، نشست بزرگ اتحادیه جهانی علمای مقاومت بود که تعداد زیادی از برجسته ترین علمای عضو اتحادیه جهانی علمای مقاومت از 35 کشور روز جمعه در بیروت گرد هم آمدند و در این نشست علاوه بر "شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت"،" سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله" لبنان سخنرانی بسیار جامع و مؤثری را پیرامون فلسطین و وظایف جامعه اسلامی نسبت به مقاومت فلسطین داشت. همچنین یکی از شخصیت های برجسته جهاد اسلامی نیز از طریق ویدئو کنفرانس از غزه سخنانی پیرامون مقاومت ایراد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha