یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بانوان طلبه

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از تحصیل بیش از ۸۷۰ طلبه در مدارس خواهران و فعالیت ۵۰۰ دانش آموخته حوزه خواهران در مراکز علمی و آموزشی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام رحمانی، امروز در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه با مسئولین، اساتید و طلاب در مرکز تخصصی حوزوی معصومیه شهرکرد با بیان این که هفت واحد آموزشی حوزوی خواهران در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند، گفت: 6 مدرسه سطح دو و یک مرکز تخصصی حوزوی خواهران در استان وجود دارد. در مرکز تخصصی، طلاب خواهر در سه رشته تفسیر، فقه و کلام مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته دو مدرسه علمیه در شهرهای فرخ شهر و بن افتتاح و مشغول به فعالیت شدند و امسال نیز درصددیم دو مدرسه دیگر افتتاح و به واحدهای آموزشی استان اضافه کنیم.

مدیر حوزه‌ علمیه استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مجموع 871 طلبه در مدارس علمیه خواهران استان مشغول به تحصیل هستند و  500 نفر دانش‌آموخته مقیم استان داریم.

وی تصریح کرد: تا چهار سال پیش به ازای هر 500 نفر خانم در استان یک طلبه داشتیم ، ولی امسال با فعالیت واحدهای آموزشی، به ازای هر 250 نفر یک خواهر طلبه داریم و ان شاءالله تا چهار سال آینده به شاخصی که تعریف شده یعنی به ازای هر 100 خانم یک طلبه خواهیم داشت.

حجت الاسلام رحمانی عنوان کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته از مدارس علمیه در خصوص مسائل ارزشی، تربیتی و ولایت مداری و استفاده از فارغ‌التحصیلان مراکز حوزوی خواهران، استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد و حضور بانوان طلبه در دانشگاه‌ها بسیار خوب و تأثیرگذار است.

وی با بیان این که سیاست مرکز مدیریت خواهران کادرسازی برای نظام است، افزود: ما در سطح استان با ایجاد کانون‌های دانش‌آموختگان و با اخذ مجوزهای مهد و پیش دبستانی، تاکنون توانسته‌ایم 20 پیش‌دبستانی را دایر کنیم که مدیریت آنها بر عهده دانش‌آموختگان مراکز حوزوی است و امسال نیز اولین مدرسه غیرانتفاعی با مدیریت خواهران طلبه را افتتاح خواهیم کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha