جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور از راه‌اندازی تحصیلات تکمیلی درجهت توسعه دانش در این مرکز علمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معصومه ظهیری امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) دهدشت هجمه دشمن علیه کشورهای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کشورهای اسلامی بیش از هر زمانی مورد هجمه قرار دارند، اظهار داشت: همه تلاش دشمن بر این است با تمدن اسلامی مقابله کند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه موظفند شکاف فرهنگی جامعه را پر کنند.

ظهیری با اشاره به اینکه دشمن سنگر حوزه‌های علمیه و ابزار این سنگرنشینی یعنی عفاف و حجاب را نشانه گرفته است، گفت: به رغم هجمه‌ها استقبال از مدارس علمیه خوب است و تاکنون قریب به یکصد هزار طلبه از مدارس علمیه فارغ‌التحصیل شده و در حال حاضر 62 هزار طلبه در حال تحصیل است.

ظهیری افزود: این تعداد طلبه در 500 مدرسه علمیه خواهران 28 استان کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی ساختار مرکز حوزه‌های علمیه را متناسب با بخش‌های پژوهش، آموزش و فرهنگی و تربیتی عنوان کرد و افزود: مهمترین هدف از تأسیس مدارس و جذب طلاب رسالت عظیمی است که در دوران غیبت وجود دارد و آن تربیت راویان حدیث و تبلیغ و و پیام‌رسانی است.

ظهیری با بیان اینکه در عصر شبهات قرار داریم، ادامه داد: طلاب باید مجهز  به مهارت‌هایی باشند که هم بتوانند تعلیم دهند هم پاسخگویی سؤولات و مقابله با شبهات داشته باشند.

145 سمن در حوزه‌های علمیه تأسیس می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از فعال بودن 500 تشکل فرهنگی در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت:70 سازمان مردم نهاد ثبت شده و 145 سازمان مردم نهاد دیگر نیز تا پایان امسال اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به پتانسیل مدرسه علمیه دهدشت تصریح کرد: این مرکز ظرفیت و استقبال خوب دارد هم اکنون 280 طلبه جاری در اینجا تحصیل می‌کنند و 150 دانش‌آموخته داشته است.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه دهدشت در حال حاضر امکان تحصیل تا سطح دو را دارند، افزود: تحصیلات تکمیلی به زودی در مدرسه علمیه دهدشت راه‌اندازی خواهد شد تا زمینه تحصیل خواهران در سطح‌های بالا فراهم شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha