جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی لارگانی- فلاورجان

حوزه/ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش روحانیت در تصویب قوانین و همچنبن بُعد نظارتی گفت: نمایندگان روحانی در مجلس شورای اسلامی می توانند از تصویب قوانینی که خلاف شرع است، جلوگیری کنند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، اظهارداشت:  این روز  به خاطر  شهادت شهید مدرس به عنوان اسوه ی تقوا، ایمان و عمل و نماینده واقعی برخاسته از رأی مردم آن هم در زمانی که انتخابات فرمایشی بود و افراد از قبل انتخاب می شدند، نامگذاری شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شهید مدرس با رأی آحاد مردم وارد مجلس ملی شد و بدون هیچ گونه وابستگی حزبی و جناحی از حق ملت ایران شجاعانه دفاع کرد و در پایان نیز به دست مزدوران رژیم صفاک پهلوی  به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام و هم چنین شهدای مجلس در طول 8 سال جنگ تحمیلی و بمب گذاری منافقین کوردل ، تاکید کرد: امروز  باید خدمات مجلس بعد از انقلاب برای مردم تبیین و بازگو شود .

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به اینکه  رسانه های خبری باید وظایف نمایندگان از نظر قانون اساسی را  برای مردم تشریح کنند، تصریح کرد: در حال حاضر جایگاه نمایندگان مجلس در بین مردم به گونه ای جا افتاده که مردم گمان می کنند نمایندگان آنها باید به دنبال آسفالت کردن جاده ها و یا اجرای مباحث عمرانی باشند ؛ موارد ی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حقیقت جزو وظایف قوه مجریه است.

وی اضافه کرد: وظیفه نمایندگان این است که تخصیص بودجه ها را پیگیری کنند تا مصوبات مورد نیاز برای رفع مشکلات محقق شود، اما مردم گاهی مطالباتی از نمایندگان دارند که جزو وظایف قانونی آنها نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نمایندگان دو وظیفه دارند که این وظایف شامل تصویب قوانین و نظارت بر اجرای قوانین می باشد.

وی با اشاره به وعده های برخی از کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی خود برای راهیابی به مجلس ، وعده های نادرستی همچون اجرای طرح ها و یا اقدامات عمرانی ، افزود: این ها وعده هایی است که تحقق آنها به هیچ عنوان جزو وظایف نمایندگان نیست و خلاف قانون می باشد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی یاد آور شد: روحانیت در مجلس شورای اسلامی می تواند با ارائه مبانی دینی و اسلامی از تصویب قوانینی که خلاف شرع است، جلوگیری کند لذا وظیفه مهمی برعهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha