چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تروریست ها

حوزه/ پایگاه میدل ایست مانیتور انگلستان نیز با اشاره به اقدام عربستان در استخدام مزدور از آمریکای لاتین گفت: این نیروها نتوانسته اند هیچ کاری در یمن از پیش ببرند و در مورد ارتکاب جنایت های جنگی توسط این مزدوران هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه یمنی الثورة، منابع یمنی اعلام کره اند که عربستان مزدورانی را از داخل یمن برای مبارزه با ارتش یمن و انصارالله در مرزها اجاره کرده است.

این منابع همچنین گفته اند حزب الاصلاح بیش از 80 نفر از جوانان فارغ التحصیل دارالقرآن الکریم را به منطقه صیبا در عربستان فرستاده تا در کنار سعودی ها با کشور خود بجنگند.

همچنین خبرگزاری یمنی سبا نیز اعلام کرده که مشایخ وابسته به عربستان بیش از 400 نفر از جوانان خود را به یاری عربستان فرستاده اند و به آنها برای این کار حقوق ماهیانه پرداخت می کنند.

به نظر می رسد ارتش عربستان پس از تحمل ضربات سنگین از نیروهای یمنی به فکر استفاده از سربازان اجاره ای افتاده است.

نیروهای تروریست بدنام در خدمت ارتش عربستان

البته استفاده ارتش عربستان از سربازان خارجی به استفاده از نیروهای خائن یمنی خلاصه نمی شود، بلکه پایگاه میدل ایست مانیتور انگلستان نیز با اشاره به اقدام عربستان در استخدام مزدور از آمریکای لاتین می گوید این نیروها نتوانسته اند هیچ کاری در یمن از پیش ببرند و در ادامه در مورد احتمال ارتکاب جنایت های جنگی توسط این مزدوارن هشدار داده است.

این پایگاه انگلیسی در گزارش خود درباره جذب نیروهای مزدور کلمبیایی توسط عربستان برای جنگ در یمن گفت: این ارتش مزدور اجاره به سختی می توانند در عرصه یمن کاری از پیش ببرند، چون جنگ در یمن بسیار پیچیده است و این افراد از تجربه و آموزش کافی در این زمینه بی بهره اند و ایم سربازان که از کلمبیا و السالوادور و شیلی آمده آمده اند نمی توانند خود را با ابن جنگ سازگار کنند.

در این گزارش آمده البته خود کشورهای ائتلاف تجاوز به یمن و هم پیمان با عربستان نیز با استفاده از این نیروهای بدنام در جنگ یمن مخالفند، چون ممکن است مرتکب اشتباهات تاکتیکی بزرگی بشوند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha