شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سلمان فارسی

حوزه/ ۲۷۸ اثر در حوزه علوم اسلامی و انسانی در سطح نیروهای مسلح به دبیرخانه نخستین جشنواره «سلمان فارسی» ارسال و با ارزیابی صورت گرفته ۲۰۳ اثر در چهار سطح عالی تا قابل تقدیر برگزیده شد و در نهایت ۱۶اثر انتخاب گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر عظیمی صبح امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته پژوهش به ارائه گزارشی از نخستین جشنواره سلمان فارسی پرداخت و گفت: این پژوهشگاه در سال 1359 و با عنوان اولین مرکز تحقیقاتی در علوم اسلامی در قم به فرمان امام خمینی(ره)  تشکیل شد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه این مرکز در سال 1392 موفق به اخذ مجوز پژوهشگاه شده است گفت: عمده خدمات این پژوهشگاه به نیروهای مسلح می باشد.

عظیمی گفت: محورهای جشنواره سلمان فارسی  فقه، کلام، ادیان، فلسفه، عرفان، اخلاق، اندیشه سیاسی و ... می باشد که در فراخوان تحقیقاتی عنوان شده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق(ع)، گسترش پژوهش در سطح نیروهای مسلح در علوم انسانی و اسلامی، ارتقاء سطح تبلیغات در نیروهای مسلح، برقرار کردن رقابت سالم بین مراکز نیروهای مسلح در حوزه کیفی، شناسایی استعدادهای برتر، جلوگیری از موازی کاری در پژوهش، ایجاد همکاری متقابل در نیروهای مسلح ، اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با ایجاد تحول در علوم انسانی و اسلامی و تولید علم در فلسفه مضاف را  از جمله اهداف جشنواره سلمان فارسی برشمرده .

وی گفت: برای رسیدن به این اهداف، گام های زیادی مانند برگزاری جلسات متعدد با حضور پژوهشگران ، الگو گیری از سایر جشنواره ها، استقرار ستاد برگزاری جشنواره و اعلام عمومی در تهران و قم برای برگزاری این جشنواره صورت گرفت است.

عظیمی اظهار داشت: بعد از انجام این فعالیت فراخوان مقاله شد و 278 اثر در حوزه علوم اسلامی و انسانی در سطح نیروهای مسلح به دبیرخانه این جشواره ارسال و با ارزیابی صورت گرفته 203 اثر در چهار سطح عالی تا قابل تقدیر برگزیده شد و در نهایت 16اثر انتخاب گردید.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی گفت: 26 آذر این جشنواره در قم و در مدرسه علمیه  امام امام موسی کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

عظیمی افزود: در این جشنواره آیت الله العظمی  مکارم شیرازی و حجت الاسلام صفایی رئیس دفتر عقیدتی ستاد کل قوا سخنرانی خواهند کرد و حجت االاسلام و المسلمین سعیدی درباره جشنواره سلمان فارسی گزارش خواهند داد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha