شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ مسئولینی که درباره موضوع مهم مهدویت تلاش می کنند باید مسائل مهم و تاثیرگذار مهدویت و امامت را بیش از پیش برای مردم و جوانان تبیین کنند، تا افکار جامعه جهانی از هر لحاظ آماده پذیرش و ظهور آن حضرت شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار رئیس پژوهشگاه مهدویت(موسسه آینده روشن) به جایگاه مهدویت و امامت در قرآن اشاره کردند و گفتند: وجود مبارک حضرت بقیه الله الاعظم سرشار از  انوار مقدسه و حقیقتی است که نمی شود آن را انکار کرد.

ایشان تاخیر ظهور حضرت مهدی(عج) را در مسئله امامت و در آخر الزمان از جمله خصوصیت آن حضرت برشمردند و اظهار داشتند: دلیل تاخیر فرج، محبت ملت آخر الزمان به ایشان است و خدای متعال امت های گذشته را مایه عبرت برای سایر ملت ها قرار داده است تا در مقابل امام خود رئوف و مهربان باشند.

معظم له افزودند: دلیل دیگر تاخیر ظهور حضرت برای این است که مردم عظمت آن حضرت را درک کنند و بفهمند امام(ع) چقدر برای جامعه می تواند مفید و ارزشمند باشد و تا جامعه این ارزش را درک نکند نمی تواند عظمت وجودی امام را بفهمد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: یکی از دلایل گمراهی و سرگردانی مردم به خاطر ضعف ایمان و عقیده است؛ متاسفانه مردم هنوز بزرگی و عظمت وجودی آن امام را نفهمیده اند و نمی دانند حضرت حجت(عج) چه برکاتی برای اهل زمین و موجودات دارد و تا این مشکل وجود دارد سرگردانی مردم در ارتباط با امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.

ایشان در توصیه به مسئولین ذی ربط افزودند: باید مسئولینی که درباره مهدویت تلاش می کنند مسائلی مانند مهدویت و امامت را بیشتر برای مردم تبلیغ کنند و افکار جامعه را از هر لحاظ آماده پذیرش ظهور آن حضرت نمایند.

معظم له در پایان گفتند: تا جامعه درک صحیح از فوائد حضور و غیبت حضرت ولی عصر(عج) نداشته باشد نمی تواند افکار خود را برای پذیرش امامت آن حضرت آماده کند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha