جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: یکی از فوائد تعلیم آسان این است که مردم و جامعه راحت تر جذب این نوع فعالیت ها شده و به سادگی دین را می پذیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم و هیأت همراه اظهار داشتند: مسئله جهل و علم از جمله موضوعاتی است که جایگاه خاصی در میان صاحبان عقل و خرد داشته و حتی قرآن کریم نیز اهمیت ویژه ای به عالمان داده و جایگاه  اهل علم و بی سواد را یکسان ندانسته است.

ایشان با تأکید بر اینکه باید به دنبال علم دارای نور و کمال رفت، ابراز داشتند: هنگامی که انسان عالم شد، نوررا درک؛ حقیقت را فهمیده و به او عمل می کند؛ اما انسان جاهل نمی تواند از کمال بهره خوبی ببرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی یکی از دلائل تأسیس نهضت سواد آموزی را آگاهی و تولید علم برشمردند و افزودند: اهل خرد بهتر می توانند در مشارکت های عمومی به خصوص در مسئله انتخابات تأثیرگذار باشند.

این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد آحاد بی سواد جامعه به سمت نهضت سوادآموزی حرکت کنند، خاطرنشان ساختند: نهضت نیازمند به دو عامل مهم تعلیم مباحث مهم و تعلیم به صورت روان وآسان است.

معظم له تصریح کردند: خداوند متعال نیز در تعلیم سخت گیری نکرده و مباحث را به صورت آسان به وسیله پیامبران در اختیار جامعه قرار داده است.

ایشان در پایان بیان داشتند: یکی از فوائد تعلیم آسان این است که مردم و جامعه راحت تر جذب این نوع فعالیت ها شده و به سادگی دین را می پذیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha