پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ انسان نباید خود را جدای از قرآن ،اهل بیت(ع) و مراجع ،علما و بزرگان دین بداند، چرا که تفکر و تعقل در آیات قرآن و خواندن کلام نورانی اهل بیت(ع ) موجب نورانیت قلب و باعث دلگرمی انسان برای کسب درجات بالای معنوی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار جمعی از مربیان قرآنی نیروی دریایی  با بیان اینکه خدا دنیا را مقابل آخرت قرار داده، گفتند: این حقیقت بیانگر این است که انسان نباید تنها دل بسته به دنیا باشد بلکه باید به فکر آخرت و تامین توشه آخرت خود نیز باشد.

معظم بیان داشتند: انسانهای با سعادت کسانی اند که دنیا را وسیله و هدف برای آخرت خود قرار می دهند و این امر مهم میسر نمی شود جزء اینکه بشر دل بسته به دنیا نباشد.

ایشان افزودند: این تقابل دنیا و آخرت نشان می دهد که هریک از دو گروه زمانی که به همدیگر می رسند، به تمسخر هم اقدام می کنند که در آیات قرآن کریم نیز به این حقیقت اشاره شده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان تاکید کردند: انسان نباید خود را جدای از قرآن ،اهل بیت(ع) و مراجع و علما و بزرگان دین  بداند،  چرا که تفکر و تعقل در آیات قرآن و خواندن کلام نورانی اهل بیت(ع) موجب نورانیت قلب و باعث دلگرمی انسان برای کسب درجات بالای معنوی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    مگه شما رسانه حوزه و تریبون مراجع معظم تقلید نیستید چرا دارید جناحی برخورد می کنید!!! چرا دیدگاه های مراجع معظم تقلید در رابطه با انتقاد از دولت ها را در دولت قبل به صور گسترده و خارج از حد متعارف پوشش داده در این دولت خود را به اغفال می زنید!!!! تا به کجا این روش را می خواهید ادامه دهید!!!! چرا بیانیه دفتر آیت الله علوی را در رابطه با "تکذیبیه دفتر حضرت آیت‌الله علوی گرگانی درباره تأیید صلاحیت حسن خمینی" پوشش ندادید!! شماتریبون مراجع هستید یا تریبون احزاب!!! مگر عهد نکرده اید در حفظ آرمان های اسلامی و دینی از انعکاس رویکردهای علمای دین به خصوص مراجع معظم تقلید بدور از جناح بازی و سیاسی برخورد کنید. موارد بسیاری را می توان یافت که واکنش های مراجع معظم نسبت به رویدادهای اجتماعی که به نوعی نقد منصفانه و کوبنده به دولت مردان فعلی است را پوشش نداده و رسانه های غیر حوزوی با رویکردی سیاسی سنگینی این وظیفه را بر دوش کشیده اند؛ پس چرا خود را به اغفال می زنید!!! بیایید حفظ منافع دینی و اسلامی را فدای حفظ نمادها و ارزشهای پوچ سیاسی و دنیایی نکنیم.