پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/: طلاب و روحانیون جانشین ائمه (ع) و رسول خدا (ص) هستند و باید علوم ائمه (ع) را به اندازه وسع خویش فرا گرفته و آن را در جامعه نشر دهند، رفع شبهات دینی که در جامعه وجود دارد کار بسیار سخت و دشواری است که باید جامع و مستند آن‌ها را پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار رئیس، مدیران و  اعضای مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم  که در دفتر معظم له برگزار شد، گفتند: روحانیون باید خود را برای پاسخگویی به سؤالات دینی آماده کنند و جواب‌های مستند و قانع کننده ای بدهند و گروه‌هایی در این زمینه تشکیل شده و پاسخگوی شبهات کلامی و اعتقادی و قرآنی جامعه باشند.

معظم له افزودند: ائمه اطهار (ع) گروهی را برای پاسخگویی به شبهات دینی جامعه تربیت کرده بودند و این افراد با حضور میان مردم پاسخگوی شبهات دینی آن‌ها بودند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آثار و برکات پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی سبب شد تا حوزه‌های علمیه گسترش پیدا کند و مرکز پاسخگویی به شبهات دینی ایجاد شود تا پاسخگوی شبهات دینی و اعتقادی جامعه باشد.

ایشان با تاکید بر لزوم رفع شبهات دینی جامعه افزودند: پیامبر (ص) به ابوذر غفاری تاکید کرده بود که باید در میان مردم حضور پیدا کند تا مردم را آگاه و روشن کند و شبهات و سؤالات دینی آن‌ها را پاسخ دهد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه جامعه با شبهات دینی روبرو ست که روحانیت باید آن‌ها را رفع کند، بیان کردند: رفع جهل در جامعه و آگاه کردن مردم و تبیین راه حق یکی از وظایف شما در مرکز پاسخگویی در شبهات دینی است و در این زمینه باید اهتمام بیشتری داشته باشید و از نظر مراجع و علما استفاده کنید.

ایشان در پایان گفتند: طلاب و روحانیون جانشین ائمه (ع) و رسول خدا هستند و باید علوم ائمه (ع) را به اندازه وسع خویش فرا گرفته و آن را در جامعه نشر دهند، رفع شبهات دینی که در جامعه وجود دارد کار بسیار سخت و دشواری است که باید جامع و مستند آن‌ها را پاسخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha