یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: امروز مردم دنیا چشم به قم دوخته اند که از این شهر، علم به تمام عالم ارسال می شود؛ چراکه روایات بسیاری درباره این شهر مقدس وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین، ضمن تبریک ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: آنچه می توانیم برای رشد و ارتقاء این مرکز آبرومند انجام دهیم، فروگذار نخواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که رسول گرامی اسلام(ص) رحمت برای تمام مؤمنین است، ابراز داشت: سؤالی که امروز باید به آن پاسخ داد این است چه کسی باید رسالت رسول گرامی اسلام(ص) را در سایر قاره ها و کشورها انجام دهد؟ وظیفه حوزه های علمیه است که این مباحث اسلامی را به سایر کشورها و قاره ها عرضه نموده و رسالت پیامبر اکرم(ص) را اجرایی و عملیاتی نمایند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امروز مردم سراسر دنیا چشم به قمی دوخته اند تا از این شهر، علم به تمام عالم ارسال می شود؛ چراکه روایات بسیاری درباره این شهر مقدس وارد شده است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه راه اندازی شده و فعالیت های بزرگی در آن صورت می پذیرد؛ اما این کار فقط بر عهده این مرکز نیست و شما طلاب حوزه علمیه قم نیز باید زبان مردم سایر کشورهای دنیا را فرا گرفته و مباحث ناب اسلام را عرضه نمایید.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: یکی از فعالیت های ارزشمندی که شما عزیزان انجام داده اید، یادگیری زبان اسپانیایی و پرتغالی است که باید ادامه داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: رسول اعظم فرمودند: «اربع یلزم من کل ذي حجي و عقل من امتي. قیل یا رسول الله‌صلي الله علیه وآله ما هُنّ؟ قال: استماع العلم و حفظه و نشره عند اهله و العمل به/ چهار چیز بر هر صاحب خرد و عقلی از امت من واجب است. گفتند: ای پیامبر! آن چهار چیز چیست؟ گفت: به علم و دانش گوش فرادادن، و آن را به یاد سپردن، و در میان مردمان نشر کردن، و خود به کار بستن».

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha