یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ بدرالدین حسون

حوزه/ شیخ حسون گفت: ایران در هیچ کنفرانس وحدتی سعی نکرده نگاه خود را به دیگران تحمیل کند و همیشه علما را به وحدت و سخن گفتن با هم ترغیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  شیخ بدرالدین حسون، عصر امروز در کمیته "مساعی حمیده" کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در هتل استقلال تهران گفت: زمانی که کمیته مساعی حمیده ایجاد شد، آیت الله تسخیری تلاش های گسترده ای در جهت ایجاد وحدت در جهان اسلام انجام دادند.

حسون با اشاره به این که آیت الله تسخیری در 15 سال گذشته تلاش های گسترده ای برای ایجاد وفاق در جهان اسلام انجام داده اند، ابراز داشت: در کنفرانس قطر که حملات بسیاری به ایشان شد و بنده نیز از آیت الله تسخیری ایشان حمایت کردم، اما این بزرگوار با مهربانی و عطوفت با آنها برخورد کرده و آنان را به وفاق دعوت کردند.

مفتی اعظم سوریه بیان کرد: ایشان با سفرهای مختلف سعی کردند که به هر شکل بین علمای جهان اسلام به خصوص کسانی که با تفکرات وحدت آمیز مشکل داشتند، وفاق ایجاد شود و برا افرادی که می توانستند در این زمینه فعالیت کنند مذاکره کردند.

وی گفت: متاسفانه این افراد که از گروه های تروریستی حمایت می کنند، رغبتی برای وحدت و مذاکره نداشتند؛ این دشمنان بیان می کنند که اجلاس های وحدت آفرین در حقیقت نقشه ایران برای زیر پرچم بردن تمام علما است، ولی این سخن منصفانه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ایران در هیچ کنفرانس وحدتی سعی نکرده نگاه خود را به دیگران تحمیل کند و همیشه علما را به وحدت و سخن گفتن با هم ترغیب کرده است، ما از آیت الله تسخیری و آیت الله اراکی این نکته را فراگرفتیم که با صبر و مهربانی و عطوفت به وفاق برسیم.

مفتی اعظم سوریه با بیان این که تاریخ در خصوص همه ما قضاوت خواهد کرد، افزود: ما در این کنفرانس شرکت کرده ایم تا دست دوستی و صلح خود را به سوی علما دراز کنیم و هیچ گاه نمی خواهیم فدای سیاست بازی های بیهوده شویم.

حسون اظهارکرد: علمای واقعی جهان اسلام خواهان وحدت، فرای هر مذهب و هر نژاد و فرقه ای هستند، زیرا رسالت علما طی کردن مسیر حق است و حق در این دوره تنها با وحدت متجلی می شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های آیت الله اراکی، گفت: آیت الله اراکی شخصا از علما و شخصیت های علمی برجسته جهان اسلام درخواست کرده اند که تا حد توان در جهت رفع مشکلات عالم اسلام تلاش کنند.

مفتی اعظم سوریه در پایان به حضور روز گذشته خود در مشهد مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: روز گذشته در شهر مقدس مشهد، در همایش «امین امت» با علمای سنی و شیعه خراسان دیدار داشتم و از همدلی آنان لذت بردم.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha