چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۱

حوزه/ علما میراث دار انبیای الهی هستند و باید به نقش پیامبر گونه خود عمل کنند و در همه شرایط منادی وحدت در بین امت اسلامی باشند و هیچ گاه نباید عامل صدور فتوای تخریبی علیه مسلمین باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی عراق، امروز در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، گفت: باید از جمهوری اسلامی و علمای شیعه تقدیر کرد که همیشه بر وحدت بین مذاهب اسلامی تاکید کرده و به شکل عملی نیز در این راستا گام بر می دارند.

وی افزود: علما و مشایخ شیعه و سنی در تاریخ اسلام همواره بر همزیستی مسالمت آمیز تکیه داشته اند و امروز نیز باید این مسئله در بین همه علمای اسلامی وجود داشته باشد.

مفتی عراق بیان کرد: علما میراث دار انبیای الهی هستند و باید به نقش پیامبر گونه خود عمل کنند و در همه شرایط منادی وحدت در بین امت اسلامی باشند و هیچ گاه نباید عامل صدور فتوا علیه مسلمین باشند.

 الصمیدعی اظهارکرد: امروز عراق با فتنه بزرگی که سعی دارد این کشور را دستخوش تجزیه و آشوب کند، درگیر است و در اینجا نقش علما بسیار مهم بود که توانستند با صدور فتاوای صریح، مردم را علیه این تندروی ها بسیج کنند.

وی  تصریح کرد: وقتی کسی به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر(ص) شهادت داد، مسلمان است و خون، آبرو و ناموس او حرمت می یابد و این حرمت باید با توسعه محبت بین یکدیگر حفظ شود و نباید به هیچ وجه زیر پا گذاشته شود.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha