دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ محمد محقق معاون اجرایی رئیس جمهور افغانستان

حوزه/ شیخ محمد محقق گفت: دشمنان سعی می کنند که تمدن اسلامی را دچار چالش کنند؛ آنها می خواهند که با حمایت از فرقه های دست ساخته شکافی عمیق در بین امت اسلامی ایجاد کنند و تمام منافع اقتصادی ما را بربایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ محمد محقق، معاون اجرایی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: بر اساس مصوبه پارلمان افغانستان، این ایام به هفته وحدت و رحمت نامگذاری شده است.

وی افزود: بدون شک، جهان و منطقه ما به خصوص کشورهای اسلامی دچار بحران های عظیمی است که ملت های اسلامی را خرد و شکسته کرده است و بسیاری از کشورهایی که نشانه های عظمت تمدن بشری را در خود داشته است به ویرانه ای مبدل کرده است.

شیخ محقق اظهارکرد: باید ریشه این مشکلات باید بررسی شود که چرا به این  معضلات گرفتار شده ایم؛ ریشه این مشکلات در زیاده خواهی قدرت هایی است که خود را قدرت های برتر می دانند .

وی تصریح کرد: آنها برای تحمیل اراده خود به کشورهای اسلامی به راهکارهای ناجوانمردانه ای دست می زنند؛ امروزه دست هایی در کارند که کشورهای اسلامی را در داخل خاک خودشان به رنج بیاندازند.

این فعال سیاسی افغانستان گفت: رنجی که در کشورهایی مثل افغانستان و عراق و سوریه و یمن و... می بینیم بخاطر دولت هایی هستند که نفاق را در بین مسلمانان دامن می زنند ولی اگر درک کنیم که چه کاری باید انجام دهیم این مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی افزود: باید وحدت اسلامی را برای پاسخگویی به نیازهای جهان اسلام، نصب العین قرار دهیم؛ که اگر این مهم محقق گردد، مشکلات بسیاری از امت اسلامی حل خواهد شد.

محقق اظهارکرد: در جنگ افغانستان با شوروی پس از یک دهه جنگ با وحدت واتحاد این جنگ با پیروزی افغانستان به اتمام رسید ولی اکنون دشمن سعی کرده است که این وحدت را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: وحدت  تنها راه پیشرفت های اقتصادی ، علمی و گفتمان اسلامی است؛ اگر بین مذاهب و فرق در افغانستان وحدت وجود داشته باشد دیگر کسی نمی تواند بر ما سلطه داشته باشد.

سخنران این نشست تصریح کرد: کشورهای اسلامی مهمترین عوامل توسعه را در خود دارند و می توانند مشکلات هم را حل کنند؛ باید گفتمان انسانی در بین کشورهای اسلامی احیا کنیم زیرا امروز در دنیا سعی می کنند که مسلمانان را خشن و جنگ جو و بدون فکر معرفی کنند ولی این وظیفه ماست که این تفکر غلط را برای مردم دنیا تشریح کنیم .

وی افزود: راه تبلیغ اسلام، راه عدالت و انصاف و محبت است لذا دشمنان سعی می کنند که گفتمان خشونت را از این ادبیات محو کنیم؛ دشمن سعی می کنند که راه خشونت را در بین مسلمانان در پیش بگیرند.

محقق اظهارکرد: داعش به عنوان یک غده سرطانی سربرآورده و باعث شده گروه های دیگر در کشورهای اسلامی شکل بگیرند که منبع همه آنها در سرویس های اطلاعاتی دشمنان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: از طرفی امروز  در یمن افراد خشونت گرا ملتی را به خاک و خون کشیده اند و در این اواخر این تفکرات در افغانستان نیز راه پیدا کرده اند و در این کشور دست به جنایت می زنند.

کنفرانس وحدت در کشورهای دیگر هم برگزار گردد

وی در ادامه سخنان خود، با تقدیر از رهبر انقلاب و مسئولان نظام برای برگزاری این کنفرانس گفت: این گفتمان نباید در این سالن محصور شود بلکه باید در بین کشورهای اسلامی توسعه یابد و علما باید به همه مردم کشورهای اسلامی بگویند که اسلام واقعی چیست و داعشیون مسلمان نیستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تئوری هانتینگتون درحال اجرا است و سعی می کنند که تمدن اسلامی را دچار چالش کنند؛ آنها می خواهند که با حمایت از فرقه های دست ساخته شکافی عمیق در بین امت اسلامی ایجاد کنند و تمام منافع اقتصادی ما را بربایند.

محقق اظهارکرد: دشمن باید بدانند که خشونت، آتش است، و ممکن است این آتش روزی خانه های خود آنها  را نیز در بربگیرد؛ این تروریست هایی که تجهیز شدند امروز به  کشورهایی رفتند که حاکمان آنها فکر نمی کردند که روزی همین افراد علیه آنها دست به ترور بزنند ولی این امر گریز ناپذیر است.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha